1,722 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

سرقت با شکست حرز در بیمه به چه معنا است؟

سرقت با شکست حرز در بیمه به چه معنا است| بیمه خانه

سرقت با شکست حرز در بیمه به چه معنا است؟ شاید اصطلاح مذکور را در پوشش های بیمه آتش سوزی و زلزله یا بیمه موبایل به گوشتان خورده باشد. این اصطلاح در پوشش های بیمه به معنای سرقت با عبور از مانع است. شاید برایتان سوال باشد، عبور از مانع یعنی چه؟ بگذارید با ذکر مثالی به توضیح آن بپردازیم. 

در بیمه موبایل پوششی با عنوان سرقت موبایل در صورت شکست حرز وجود دارد. بیمه این قانون را در سرقت مطرح می کند تا در صورتی که مثلاً سارق قفل درب خودرو را بشکند و موبایل را از داخل خودرو برباید خسارت را پرداخت کند. یعنی اینطور نباشد که درب خودرو از بی احتیاطی بیمه گذار باز باشد و گوشی موبایل سرقت شود. و یا در صورتی که سارق با استفاده از زور و تهدید موبایل را سرقت کند و دیگر مسأله بی احتیاطی بیمه گذار مطرح نباشد، خسارت گوشی را پرداخت کند. 

در بیمه آتش سوزی و زلزله لوازم منزل در صورت سرقت تحت پوشش قرار می گیرد اما در صورت شکست حرز خسارت پرداخت می گردد. یعنی سارق قفل درب منزل را بشکند یا از بالای دیوار وارد منزل شود و در کل به شکلی باشد که از مانعی عبور کند. هدف از ایجاد این قانون جلوگیری از سهل انگاری بیمه گذار در مراقبت از اموال خود است. شرکت بیمه برای سهل انگاری و بی احتیاطی بیمه گذار در مراقبت از اموال خسارت پرداخت نمی کند تا از این پوشش متضرر نشود.

سرقت با شکست حرز به معنای آن است که سارق با عبور از موانعی مانند قفل، سرقت خود را انجام دهد. یعنی  سرقت ناشی از سهل انگاری و بی احتیاطی بیمه گذار در نگهداری و مراقبت از اموال تحت پوشش بیمه نباشد. شرکت بیمه با این قانون قصد دارد بیمه گذار را ترغیب به مراقبت از اموال تحت بیمه کند تا خسارت سرقت ناشی از سهل انگاری بیمه گذار را پرداخت نکند و  متضرر نشود. 

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است. در این سامانه امکان خرید انواع بیمه از جمله، بیمه عمر ،    بیمه درمان تکمیلی،    بیمه موبایل،    بیمه مسافرتی،    بیمه شخص ثالث و … برای شما کاربران گرامی فراهم است. همچنین قبل از خرید بیمه مورد نظرتان می توانید از مشاوران بیمه خانه مشاوره آنلاین رایگان دریافت نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «سرقت با شکست حرز در بیمه به چه معنا است؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات