3,512 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

افتتاح حساب وکالتی بانک ملت در سامانه بستام

افتتاح حساب وکالتی بانک ملت در سامانه بستام

افتتاح حساب وکالتی بانک ملت به دو صورت انجام می پذیرد. یک روش، مراجعه حضوری به شعب بانک ملت و روش دیگر، مراجعه به سامانه بستام بانک ملت و افتتاح حساب وکالتی به صورت آنلاین می باشد.

برای افتتاح حساب وکالتی بانک ملت به صورت آنلاین، ابتدا باید به سامانه بستام بانک ملت مراجعه نموده و سپس با طی نمودن پنج مرحله و وارد نمودن اطلاعات درخواستی، اقدام به افتتاح حساب نمود. لازم به ذکر است برای افتتاح حساب مذکور، می بایست در بانک ملت یک حساب عادی یا همان سپرده کوتاه مدت داشت. لذا در صورتی که در بانک ملت حسابی ندارید، با مراجعه به یکی از شعب بانک ملت نسبت به افتتاح یک حساب عادی، اقدام نمایید.

لازم به ذکر است سامانه بیمه خانه هیچ ارتباطی با سامانه معرفی شده ندارد و این مطلب صرفاً جهتِ اطلاع رسانی منتشر شده است. امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.

نحوه افتتاح حساب وکالتی در سامانه بستام

جهت افتتاح حساب وکالتی به صورت آنلاین در سامانه بستام، ابتدا وارد سامانه شده و با انتخاب گزینه معرفی حساب وکالتی، مراحل ورود اطلاعات را طی نمایید.

ورود به سامانه بستام جهت افتتاح حساب وکالتی

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می نمایید از دو طریق امکان ورود به معرفی حساب وکالتی وجود دارد. یا از طریق فهرست یا همان منوی بالای صفحه وارد این گزینه شوید و یا از طریق گزینه پایین صفحه که در تصویر با علامت پیکان مشخص شده است این اقدام را انجام دهید.

گزینه معرفی حساب وکالتی را انتخاب نمایید

در این صفحه مجدد نیز بر روی دکمه معرفی حساب وکالتی کلیک نمایید.

در این مرحله نیز بر روی دکمه معرفی حساب وکالتی کلیک نمایید.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می نمایید، وارد مرحله ورود اطلاعات می شوید و باید شماره ملی و شماره موبایل خود و عبارت امنیتی نمایش داده شده را وارد نموده و سپس با انتخاب دکمه ادامه به مرحله بعدی یعنی مرحله اعتبار سنجی بروید. دقت داشته باشید که شماره همراه باید متعلق به دارنده حساب در بانک ملت باشد که قصد تبدیل حساب عادی خود را به حساب وکالتی دارد. 

در مرحله ورود اطلاعات شماره موبایل و کدملی دارنده حساب را وارد نمایید.

در مرحله اعتبار سنجی به شماره موبایل وارد شده در مرحله قبل پیامکی از طرف بانک ملت ارسال می شود که باید در قسمت مربوطه وارد نموده و دکمه تأیید را انتخاب نمایید.

کد ارسالی از بانک ملت را وارد نمایید.

بعد از وراد نمودن کد ارسالی به مرحله ثبت وکالت می رسید. در این گام باید کارگزار مورد نظر و حسابی که قصد تبدیل آن به حساب وکالتی را دارید انتخاب نمایید.

در مرحله ثبت وکالت، کارگزار مورد نظر را انتخاب نمایید.

پس از طی نمودن گام قبل، همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید وارد مرحله قوانین و مقررات می شوید. لذا با مطالعه این قوانین و مقررات و در صورت تأیید، دکمه تایید و ادامه را انتخاب نموده و در نهایت با ورود به مرحله رسید، کار افتتاح حساب وکالتی بانک ملت را پایان داده و رسید خود را دریافت نمایید.

شرایط و مقررات را مطالعه نمایید و دکمه تایید و ادامه را انتخاب نمایید.

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی در واقع همان حساب عادی ما در بانک ها می باشد که با اضافه نمودن قابلیت وکالتی به آن ها، این امکان را برای کارگزار فراهم می نماییم تا بتواند مبلغ داخل حساب ما را جهت انجام معامله مسدود و برداشت نماید. به عنوان مثال شما در بورس کالا قصد انجام معامله ای را دارید و لازم است تا مبلغی را در حساب خود داشته باشید تا امکان انجام معامله وجود داشته باشد. برای انجام معامله، کارگزار مبلغ موجود در حساب شما را مسدود می نماید و در صورت انجام معامله این مبلغ از حساب شما کسر می گردد و یا در صورت عدم موفقیت این مبلغ در همان روز آزاد می گردد. لذا برای آنکه کارگزار امکان مسدود کردن و برداشتن مبلغ در صورت انجام معامله را داشته باشد، بایستی حساب شما وکالتی باشد و این وکالت به کارگزار مربوطه جهت انجام امور مذکور داده شود.

سوالات مربوطه

برای افتتاح حساب وکالتی یا باید حضوری به شعب بانک مراجعه نمایید و یا از طریق سامانه بستام بانک ملت به صورت آنلاین و غیر حضوری اقدام نمایید. مشخص است که در افتتاح آنلاین حساب در وقت خود و شعب بانک صرفه جویی می نمایید. 

سامانه بستام که مخفف بازار سرویس های تبادل الکترونیک ملت است سایتی زیر مجموعه سایت بانک ملت است خدماتی از جمله، افتتاح حساب وکالتی را برای دارندگان حساب سپرده کوتاه مدت در بانک ملت به سادگی و با طی نمودن چند مرحله، امکان پذیر می نماید. 

بله، برای افتتاح حساب وکالتی باید حساب سپرده کوتاه مدت در بانک مربوطه داشت تا نسبت به تبدیل آن به حساب وکالتی اقدام نمود.

خیر، وکالتی شدن حساب فقط به کارگزار مربوطه، وکالتی جهت انجام معاملات را می دهد و به جز مبلغی که برای انجام معاملات در آن حساب واریز می نماییم و مسدود می شود، هیچ مانعی برای استفاده های عادی از حساب وجود ندارد.

سامانه بیمه خانه

بیمه خانه سامانه ای جهت مشاوره و خرید آنلاین انواع بیمه می باشد. ما در مجله بیمه خانه در خصوص مسائل مربوطه به صنعت بیمه، بانک و … به مخاطبان خود اطلاع رسانی می نماییم و در سامانه بیمه خانه اقدام به انجام مشاوره و فروش بیمه می نماییم. لذا در صورت تمایل، می توانید از طریق سامانه ذیل اقدام به مشاوره و خرید انواع بیمه بفرمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «افتتاح حساب وکالتی بانک ملت در سامانه بستام»

  1. سلام من میخوام حسابمو وکالتی کنم اما مراحل رو طی که میکنم به انتخاب کار گزاری که میرسه گزینه ای برای انتخاب نداره علت چست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات