733 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

دریافت کاپوتاژ و پلاک بین المللی (پلاک ترانزیت)

دریافت کابوتاژ و پلاک بین المللی - بیمه خانه

دریافت کابوتاژ و پلاک بین المللی (پلاک ترانزیت)، برای خروج از مرزهای کشور به وسیله خودروی شخصی نیاز است تا مراحلی مانند دریافت گواهی نامه بین المللی و مدرک کابوتاژ یا همان کابوتاژ (cabotage) طی شوند. بعد از دریافت مدارک مذکور نوبت به پلاک بین المللی میرسد که در ادامه به تشریح هر یک نیز میپردازیم.

کلمه کابوتاژ صحیح میباشد اما به عنوان یک غلط رایج کلمه کاپوتاژ در ایران استفاده می گردد.

کابوتاژ یا کاپوتاژ چیست و چگونه دریافت می گردد؟

برای خروج وسیله نقلیه خود از کشور باید از اداره گمرگ مدرک کابوتاژ دریافت نمایید. کابوتاژ به نوعی مجوز خروج خودرو از کشور است که توسط اداره گمرگ صادر میگردد. به این ترتیب میبایست به یکی از ادارات گمرگ با مدارک لازم مراجعه نمایید. پس از مراجعه در صورت لزوم خودرو توسط کارشناس مربوطه کارشناسی میگردد و پس از طی کردن مراحل اداری مرسوم مدرک کابوتاژ به مدت زمان یکسال صادر می گردد. 

مدارک مورد نیاز عبارتند از: کارت و برگ سبز خودرو، سند کمپانی، کارت ملی شخص صاحب پلاک، گواهی نامه، گذرنامه، عکس 3 در 4 (احتمالاً 4عدد)،  بیمه نامه خودرو، البته قبل از مراجعه بهتر است با تماس به اداره مربوطه از مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل نمایید.

همچنین لازم به ذکر است مدرک cabotage همانطور که پیشتر گفته شد برای مدت یکسال صادر شده است لذا برای جلوگیری از هزینه بیشتر بعد از ورود به کشور و در صورتی که قصد خروج مجدد ندارید نسبت به باطل کردن آن اقدام نمایید.

دریافت گواهی نامه بین المللی

بعد از دریافت کاپوتاژ نوبت به دریافت گواهی نامه بین المللی میرسد. برای دریافت گواهی نامه بین المللی و پلاک ترانزیت باید با مدارک مربوطه به یکی از مراکز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه نمایید. همچنین میتوانید با مراجعه به سامانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نسبت به صدور آنلاین گواهی نامه بین المللی اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز: گواهی نامه عادی با حداقل اعتبار یک ماه و سه روز برای گواهی نامه بین المللی یک ساله و اعتبار سه سال برای گواهی نامه بین المللی سه ساله، یک قطعه عکس 3 در 4، گواهی نامه بین المللی قبلی در صورت اعتبار، اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

لازم به ذکر است کشور آدربایجان گواهی نامه بین المللی با اعتبار 3 ساله را می پذیرد.

برای پاسخ سوالات خود در خصوص گواهی نامه بین المللی می توانید با شماره ذیل که در خود سامانه کانون .. قرار داده شده است تماس حاصل نمایید.    02188500209

دریافت پلاک تزانزیت یا همان بین المللی

برای دریافت پلاک ترانزیت یا همان بین المللی نیز پس از دریافت cabotage و گواهی نامه بین المللی باید در همان مرکز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اقدام نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدت اعتبار پلاک ترانزیت برابر با عمر وسیله نقلیه (خودرو یا موتور) است و همچنین این پلاک متعلق به وسیله نقلیه میباشد. لذا در صورت فروش وسیله نقلیه باید پلاک مذکور را تحویل صاحب جدید خودرو دهید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از: برگه کابوتاژ، مدرک شناسایی خود، اصل یا تصویر سند مالکیت خودرو، اصل یا تصویر گذرنامه، گواهی نامه بین المللی

البته مدارک دیگری مانند دفترچه بین المللی و..  در همین مراکز اخذ خواهید کرد که نیاز به مطرح کردن آن ها نیست. توجه داشته باشید با مدارک لازم در مراکز حضور پیدا کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به لینک ذیل در سامانه جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه نمایید:

خرید بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین

یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ cabotage بیمه نامه شخص ثالث میباشد. جهت خرید بیمه شخص ثالث به صورت آنلاین به لینک ذیل مراجعه نمایید. بیمه خانه سامانه مشاوره و فروش اینترنتی انواع می باشد. همچنین جهت اخذ مشاوره در خصوص انواع بیمه از طریق برنامه واتساپ موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات