1,236 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

مراحل و مدارک مورد نیاز تعویض پلاک خودرو

تعویض پلاک خودرو - بیمه خانه

مراحل و مدارک مورد نیاز تعویض پلاک خودرو، برای این منظور ابتدا وارد سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک شوید. در این سامانه خدمتی را که مورد نظرتان هست، یعنی تعویض پلاک  خودرو یعنی گزینه نقل و انتقال (تعویض پلاک، پلاک سرقتی و مفقودی) را انتخاب و سپس اطلاعات درخواستی را وارد نمایید. در نهایت یک نوبت، در تاریخ و ساعتی مشخص دریافت می کنید، سپس  با مراجعه حضوری در آن تاریخ و ساعت به همراه مدارک، اقدام به فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید می نمایید. اما چه مدارکی برای تعویض پلاک الزامی است؟ 

مدارک مورد نیاز تعویض پلاک

در ابتدا لازم به ذکر است که حضور فروشنده و خریدار در مرکز تعویض پلاک، هر دو الزامی است مگر فروشنده به خریدار وکالت در خصوص  فک پلاک داده باشد. البته مانند سایر امور حضور نماینده قانونی خریدار یا فروشنده، یعنی شخصی که از طرف وی وکالت دارد نیز امکان پذیر است. و اما مدارک مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملي خريدار و فروشنده (اصل شناسنامه و کارت ملی)
  • برگ سبز خودرو 
  • کارت شناسايی خودرو  
  • اصل سند کمپانی خودرو برای خودروهای تولید داخل (سندی که کارخانه سازنده خودرو زمانی که خودرو صفر خریدداری می شود به خریدار تحویل می دهد) 

(در صورتی که سند مالکیت مفقود شده باشد، باید یک بار در روزنامه کثیر النتشار آگهی شود و مدت 10 روز از آن گذشته باشد و این مدرک را با خود ببرید)

  • گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگي خودرو (همان برگه عدم خلافی خودرو)
  • معاينه فني (برای خودروهايي که بیشتر از 4 سال از زمان ساخت آن ها سپری شده باشد، در خودروهای عمومی این زمان بیشتر از یکسال است)
  • مدرک احراز محل سکونت شخص خریدار نیز الزامی است، زیرا پلاک خودرو نشان دهنده مشخصات مالک خودرو است که شامل محل سکونت وی نیز می باشد : سند مالکيت يا اجاره نامه معتبر خریدار خودرو یا همسر یا پدر، مادر و… 
    در صورتی که موارد بالا امکان پذیر نبود می توان با مدارکی اعم از: دفترچه تأمين اجتماعی، در صورتی که کارمند دولت باشید نیز میتوانید معرفی نامه از محل خدمت خود که آدرس منزل در آن درج شده باشد را همراه داشته باشید. همچنین اگر فرزند محصل داشته باشید، دریافت معرفي نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت، همراه با درج آدرس منزل می تواند کارساز باشد. اگر هیچ یک از شرایط بالا برای شما امکان پذیر نبود، مدارک دیگری نیز می تواند کارساز باشد که بهتر است با پشتیبانی سایت نوبت دهی به شماره تماس: 02148010000 ارتباط برقرار کنید.
  • بیمه شخص ثالث

هزینه تعویض پلاک خودرو چقدر است؟

هزینه تعویض پلاک برای خودرو هایی با ارزش 200,000,000 تومان برابر با 200,000 تومان است. همچنین برای خودروهای بالای 200,000,000 تومان برابر با 300,000 تومان می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات