415 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بیمه مسئولیت چیست؟ بهترین بیمه مسئولیت چیست؟

بیمه مسئولیت چیست؟ خرید بهترین بیمه مسئولیت - بیمه خانه

بیمه مسئولیت چیست؟ بهترین بیمه مسئولیت چیست؟، بیمه مسئولیت همانطور که از نامش مشخص است یک محصول بیمه ای میباشد که مسئولیت شخص بیمه شده را در ازاء دریافت حق بیمه در برابر خسارت وارد شده به جان یا مال اشخاص تحت پوشش قرار میدهد. البته بدیهی است که بیمه شده باید مقصر و مسئول پرداخت خسارت شناخته شود تا بیمه نامه این مسئولیت را پوشش دهد.

به عنوان مثال بیمه شخص ثالث که برای همه دارندگان وسیله نقلیه (خودرو، موتور و ..) الزامی است یک نوع بیمه مسئولیت به شمار می آید که در صورت حادثه، راننده مقصر حادثه در برابر خسارت مالی و جانی وارد شده به شخص ثالث  تحت پوشش آن قرار می گیرد. همانطور که متوجه شدید در این نوع بیمه نامه خسارت همیشه به شخص ثالث پرداخت می گردد.  

چند نوع بیمه مسئولیت داریم؟

بیمه مسئولیت انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها را در این مقاله معرفی میکنیم. بیمه شخص ثالث، بیمه سازندگان ساختمان، بیمه مدیران مهدکودک، بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه مدیران مجموعه های ورزشی و … از جمله انواع بیمه مسئولیت به شمار می روند.

به عنوان مثال در بیمه مسئولیت پزشکان در صورتی که پزشک در ارتباط با بیمار خود در عمل جراحی و .. دچار خطا شود بیمه نامه خسارت وارد شده به بیمار را جبران میکند. در بیمه مدیران مهد کودک نیز مدیر در برابر کودکان مسئول است و در صورت وارد شدن آسیب به آن ها و مقصر شناخته شدن وی بیمه نامه خسارت وار شده را پوشش میدهد.

بهترین بیمه مسئولیت

برای خرید بهترین بیمه مسئولیت یکی از مهمترین مسائل که باید رعایت شود خرید پوشش ها و مسائل فنی بیمه نامه است. لذا نیاز است تا با با مطالعه دقیق پوشش ها و شرایط بیمه نامه و در صورت نیاز دریافت مشاوره از افراد متخصص، یک بیمه نامه اصولی خریداری کنید. در مرحله بعد شرکت بیمه و فسمت خسارت آن شرکت در رشته بیمه ای مورد نظر است.

سامانه بیمه خانه امکان مشاوره تخصصی در خصوص انواع بیمه نامه را فراهم نموده است. لذا با ورود به این سامانه قبل از خرید هر نوع بیمه ای میتوانید از طریق واتساپ موجود در سامانه و یا تماس با شماره های موجود در سایت مشاوره رایگان دریافت کنید.

  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، این بیمه نامه پرکاربرد که از انواع بیمه نامه مسئولیت حرفه ای نیز میباشد، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان اعم از کارگر ایرانی و غیره ایرانی، روزمرد،قراردادی، کارمند استخدامی و .. که دچار اسیب های بدنی و جانی (پرداخت هزینه های پزشکی، غرامت نقص عضو و فوت) شوند و بیمه گذار مقصر شناخته شود را پوشش میدهد. این بیمه نامه نیز انواع مختلف دارد،مسئولیت کارفرما درقبال کارکنان بازرگانی، خدماتی، صنعتی، اداری، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و در اخر مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی
  • بیمه مسئولیت مدنی سازندگان ابنیه(ساختمان) در قبال اشخاص ثالث، که در ان مسئولیت سازندگان در قبال حوادث احتمالی مانند نشست ساختمان، صدمه دیدن رهگذران و یا همسایگان ، صدمه به فضای سبز ،پیاده رو و .. تحت پوشش است.
  • بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین در ساختمان ها، این بیمه نامه نیز خسارات جانی و مالی مالکان و ساکنین ساختمان، اشخاص ثالث و کارکنان پروژه ساختمان را  که بیمه گذار مقصر شناخته شود تحت پوشش قرار میدهد.
  • بیمه مسئولیت مدنی پزشکان و پیرا پزشکان، این بیمه نامه نیز مسئولیت خطا ،غفلت یا تقصیر پزشک و پیراپزشک را در ارتباط با امور پزشکی (تشخیص،معالجه، اعمال جراحی و .. که منجر به صدمه جسمانی و یا فوت بیماران شود را پوشش میدهد.
  • بیمه مسئولیت مدنی شرکت های نصب و نگهداری اسانسور،بالابر و پله برقی، این بیمه نامه نیز مسئولیت بیمه گذار در صورت مقصر شناخته شدن در قبال خسارات جانی (نقص عضو یا فوت) را پوشش داده و البته لازم به ذکر است بازدید دوره ای اسانسور بر عهده مالکین و مدیر ساختمان است و در غیر این صورت شرکا بیمه ای تعهدی به جبران خسارات ندارد.
  • بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل، این بیمه نامه نیز از انواع بیمه مسئولیت حرفه ای است که مسئولیت متصدیان حمل و نقل (دریایی، زمینی، بین المللی و ..) در خصوص خسارات احتمالی به بار در قبال صاحبان کالا و ارسال کنندگان را پوشش میدهد.
  • مسئولیت مدنی مدیران مهدکودک، این بیمه نامه مسئولیت مدیران مهدکودک در قبال کودکان را نیز پوش میدهد.
  • بیمه مسئولیت مدنی مدیران مجوعه های ورزشی، این بیمه نامه که از انواع بیمه مسئولیت حرفه ای است حوادث احتمالی در خصوص ورزشکارانی که در مجموعه ورزشی فعالیت میکنند را در صورتی که مقصر حادثه مجموعه ورزشی شناخته شود پوشش میدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه نانینو nanino.ir
سامانه نانینو nanino.ir

سامانه نانینو nanino.ir سامانه نانینو nanino.ir می باشد. این سامانه که سامانه مدیریت هوشمند نان می باشد، جهتِ نظارت بر نانوایی ها و ارائه خدمات

بیشتر بخوانید »