3,277 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بیمه تامین اجتماعی اختیاری

بیمه تامین اجتماعی| بیمه خانه

قبل از آنکه به بیمه تامین اجتماعی اختیاری بپردازیم بهتر است تعریفی از بیمه تامین اجتماعی ارائه دهیم. بیمه تامین اجتماعی توسط قانون کار و در راستای حمایت از حقوق کارگران و خانواده های آنان شکل گرفت. در این بیمه که طبق قانون برای تمام کسانی که مشمول قانون کار می شوند یعنی کلیه کارکنان ادارات، کارخانجات و … اجباری است، خدمات درمانی به افراد بیمه شده تعلق می گیرد و همچنین بعد از بازنشستگی مشمول مستمری می گردند. بیمه تامین اجتماعی به دو دسته بیمه تامین اجتماعی اجباری و  بیمه تامین اجتماعی خویش فرما تقسیم می گردد.

بیمه تامین اجتماعی خویش فرما

بیمه تامین اجتماعی خویش فرما به دو نوع بیمه اختیاری و بیمه حرف و مشال آزاد تقسیم می گردد. بیمه تامین اجتماعی اختیاری که موضوع مقاله ما می باشد همانطور که از نامش پیداست بیمه ای است که می توان آن را به صورت اختیاری و در صورت داشتن شرایط و با پرداخت حق بیمه تهیه نمود و از امکانات درمانی، پوشش مستمری، از کارافتادگی، فوت و … آن نیز بهره مند شد.

شرایط تهیه بیمه تامین اجتماعی اختیاری

  • از جمله شرایط تهیه این بیمه داشتن حداقل 30 روز سابقه بیمه و حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال سن (مرد و زن) است. حداکثر سن برای زنان خانه دار 45 سال است. 
  • افراد متقاضی که بالای 55 سال سن دارند باید معادل مدت مازاد سنی حق بیمه پرداخت کنند. مثلاً شخصی که 58 سال سن دارد باید به اندازه 3 سال  حق بیمه را پرداخت کند.
  • متقاضی که بیش از ده سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشد از شرط سنی معاف است.
  • همچنین در صورتی که یکبار بیمه اختیاری تهیه کرده باشید تا 3 مرتبه حق انعقاد قرار بیمه اختیاری را بدون شرط سنی خواهید داشت.
  • در بیمه اختیاری مزایای قانون کار مانند قانون بیکاری به این علت که کارفرمایی در کار نیست وجو ندارد.
  • حق بیمه متقاضیان بیمه اختیاری 27 درصد دستمزد و حقوق توافق شده است. علاوه بر حق بیمه مذکور پرداخت 3% از حق بیمه بر عهده دولت است.
  • متقاضیان نیز می توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خودشان را مشخص نمایند که برای این مورد باید آن را بین حداقل و حداکثر دستمزد هر سال تعیین کنند.

برای اطلاعات بیشتر وارد شوید.

 

منبع: سایت تامین اجتماعی

2 دیدگاه دربارهٔ «بیمه تامین اجتماعی اختیاری»

    1. سلام کاربر گرامی، به غیر از توضیحات داده شده اطلاعی نداریم. بهتر است از مشاوران تامین اجتماعی سوال بفرمایید و جهت ارتباط با مشاوران تامین اجتماعی با شماره 1420 تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات