454,509 بازدید
تخفیف بیمه ای از ماه رجب تا رمضان

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی

جهتِ مشاهده سوابق بیمه‌ تامین اجتماعی، ابتدا باید در سامانه تأمین اجتماعی تحتِ عنوانِ (سامانه اطلاعاتِ کاربرانِ سازمان تامین اجتماعی)، ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی، از سه روشِ غیر حضوری که عبارتند از کد دستوری، سامانه تامین اجتماعی و اپلیکشن تامین اجتماعی، می توانید نسبت به مشاهده سوابق بیمه ای خود اقدام نمایید. در ادامه به نحوه استعلام سوابق با کد دستوری از طریق موبایل و مشاهده سوابق از طریق سامانه تامین اجتماعی می پردازیم.
نکته: همانطور که پیشتر ذکر شد، قبل از اقدام برای استعلام سوابق بیمه، باید در سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام نمایید. لذا جهت مشاهده  نحوه ثبت نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی از طریق دکمه ذیل اقدام نمایید.

همچنین در صورتیکه نیاز به آموزش نحوه ثبت نام ندارید، با ورود به سامانه ثبت نام تحت عنوان سامانه اطلاعات کاربران تامین اجتماعی با فشردن دکمه ذیل اقدام نمایید.

جهتِ خرید و آگاهی از طرح های بیمه درمان تکمیلیِ انفرادی و گروهی سامان، از طریق دکمه ذیل اقدام نمایید.

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد دستوری و کد ملی در موبایل

با شماره‌گیریِ کد دستوری #1420*4* (برای همه اپراتور ها) در تلفنِ همراه و با استفاده از کد ملی خود، قادر خواهید بود تا از خدمات غیر حضوری بیمه تأمین اجتماعی استفاده نمایید. همچنین یکی از این خدمات غیر حضوری، استعلامِ سوابقِ بیمه می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

شماره گیری کد دستوری #14220*4* برای استعلام سوابق بیمه

بعد از وارد کردن کد ussd یا همان کد دستوریِ #1420*4* همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می نمایید، فهرستی با عنوان تامین اجتماعی در نمایشگر موبایلِ شما نمایش داده می شود. فهرستِ ذیل دارای 4 گزینه که عبارتند از: برخورداری از حمایت های درمان، استعلام ها، درمانی و بعدی، می باشد. لذا جهت استعلام سوابق بیمه، مطابق تصویر ذیل عدد 2 (استعلام) را تایپ نموده و گزینه send یا همان ارسال را انتخاب نمایید.

عدد 2 یعنی گزینه استعلام ها را ارسال نمایید

سپس مانند تصویر ذیل، گزینه هایی برای شما نمایش داده می شود که می بایست با انتخاب گزینه شماره 1، یعنی آخرین سابقه به مرحله بعد وارد شوید. لذا عدد 1 (آخرین سابقه) را تایپ و ارسال نمایید.

نکته: مراحل بدون معطلی و با انتخاب گزینه ها باید سپری شوند. در غیر اینصورت ارتباط شما قطع شده و باید مراحل را از ابتدا شروع نمایید. لذا ابتدا مراحل مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی را به طور کامل مشاهده نموده و سپس اقدام به استعلام نمایید.

ارسال عدد 1 یعنی انتخاب گزینه آخرین سابقه

بعد از نوشتن عدد 1 و ارسال آن، صفحه ای مطابق با تصویر ذیل به شما نمایش داده می شود که کد ملی بیمه شده از شما درخواست می گردد. لذا با وارد کردن کد ملی خود یا شخصی که قصد مشاهده سوابق وی را دارید، اقدام نمایید. بعد از وارد نمودن کد ملی و ارسال آن، قادر خواهید بود تا سوابق مربوطه را مشاهده نمایید.

مرحله ارسال کد ملی

همانطور که در تصویر ملاحظه می فرمایید به علت وارد نمودن کد ملیِ فردی که در سامانه ثبت نام ننموده است با پیغام، ابتدا باید در سامانه مشاهده سوابق ثبت نام نمایید روبرو می شویم. لذا حتما قبل از اقدام به استعلام در سامانه ثبت نام نمایید.

ثبت نام در سامانه سوابق بیمه تامین اجتماعی

لازم به ذکر است، با استفاده از کد دستوری #1420*4* قادر خواهید بود تا از خدمات دیگری مانند نوبت دهی، اعتبار دفترچه بیمه و .. استفاده نمایید.

نکته: برای استفاده از کد دستوری (USSD) جهت مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی نیازی به داشتن اینترنت و موبایل هوشمند (اندروید، ای او اس و ..)  نیست.

جهتِ دریافت مشاوره از مشاوران سازمان تامین اجتماعی با شماره 1420 تماس حاصل نمایید.

دریافت سوابق بیمه با اپلیکیشن تامین من

همچنین یکی از راه های دریافت سوابق بیمه و خدمات متعددِ مربوط به سازمان تامین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن یا همان برنامه کابردی تأمین من می باشد. جهت استفاده از برنامه کاربردی تامین من نیز، نیاز به ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد که پیشتر ذکر شد.

دریافت سوابق بیمه با اپلیکیشن تامین من

لذا جهتِ دانلود و آگاهی از نحوه استفاده از اپلیکیشن، از طریق دکمه ذیل اقدام نمایید.

جهت دانلود فایل pdf راهنمای نحوه استفاده از اپلیکیشن با فشردن دکمه ذیل اقدام نمایید.

استعلام سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی

یکی دیگر از روش هایِ مشاهده سوابق بیمه، استفاده از سامانه تامین اجتماعی می باشد. لذا بعد از ثبت نام در سامانه مشاهده سوابق بیمه که پیش شرطِ استعلام سوابق بیمه می باشد، از طریق دکمه ذیل وارد سامانه مذکور شده و مطابق تصویر ذیل با فشردن دکمه ورود به سامانه، اقدام به ورود نمایید.

استعلام سوابق بیمه با استفاده از سامانه تامین اجتماعی

همانطور که در تصویر ذیل قابل مشاهده است باید با استفاده از نام کاربری، که همان کد ملی شما می باشد و گذرواژه، که آن را در مراحل ثبت نام انتخاب نموده اید، جهت ورود به سامانه اقدام نمایید.

مرحله ورود به سامانه تامین اجتماعی

بعد از ورود به سامانه مانند تصویر ذیل از طریق فهرستِ بالای صفحه و انتخاب گزینه های بیمه شدگان، خدمات سابقه و کلیه سوابق، سوابق بیمه ای خود را مشاهده نمایید.

مشاهده سوابق تامین اجتماعی از طریق فهرست سامانه تامین اجتماعی

همچنین با ورود به گزینه های بیمه شدگان، خدمات سابقه و سوابق تلفیقی، قادر به مشاهده سوابق خود به روز، سال و ماه خواهید شد.

جهت آگاهی از نحوه استعلام بیمه سلامت و یا آگاهی از   مراحل درخواست بیمه بیکاری، می توانید مطالب تهیه شده را مطالعه نمایید.

مجله و سامانه بیمه خانه

مجله بیمه خانه بستری جهت انتشار مطالب آموزشی و پرمخاطب و کاربردی به خصوص در موضوع بیمه، بانک و … می باشد. سامانه بیمه خانه اما بستری جهت ارائه خدمات آنلاین یعنی مشاوره و فروش انواع بیمه مانند بیمه عمر، بیمه مسافرتی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه آتش سوزی و زلزله و   می باشد.

15 دیدگاه دربارهٔ «مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی»

  1. سیدحسین رمضانی

    سلام ببخشید این کدبرای آخرین سابقه بیمه چنده چون با*۴#یا*۴*۱۴۲۰#روهم انجام میدم میگه خطا درسرویس آیاراههای دیگه ای اگه هست راهنمایم کنید ممنون میسم

  2. سلام آقای رمضانی کد *4*1420# درست میباشد. همچنین می توانید از طریق سامانه مشاهده سوابق بیمه که لینک آن را قزار دادیم اقدام نمایید.

    1. سلام خدمت شما کاربر گرامی،بررسی شد و کد دستوری درست عمل میکند. در مرحله بعد از وارد کردن کد ملی برای شما خطا ارسال شد؟؟ خطای وب سرویس؟

  3. فرشته قادری نائینی

    یک کد برای من پیامک شده که حکم را با این کد ببینم ولی نمی دونم کجا برم وارد کنم

  4. فرشته قادری نائینی

    یک کد برای من پیامک شده که حکم را با این کد ببینم ولی نمی دونم کجا برم وارد کنم
    خیر این پیامک جدید برای من آمده

  5. صفیه درویش امیری

    سلام وقت بخیر
    من ثبت نام مشاهده سوابق بیمه انجام دادم کدی برای من ارسال نشد،مجدد که میخوام ثبت نام کنم قبول نمیکنه میزنه قبلا ثبت نام شده است،فراموشی گذر واژه هم میزنم میگه غیر فعال است، الان باید چکار کنم؟ممنون

    1. سلام خدمت شما کاربر گرامی
      شاید سامانه در آن روز مشکلی داسته، در کل این مسائل مربوط به خود سایت تامین اجتماعی هست و باید از همون طریق پیگیری بشه،میتونید با شماره درج شده در سایت تامین اجتماعی تماس بگیرید شاید این مشکل رو برطرف کنن براتون. شماره:۶۴۵۰۱ ما فقط مقاله نحوه استعلام رو نوشتیم و در جریان موارد دیگه نیستیم. سپاس از شما.

      1. سلام خدمت شما کاربر گرامی
        اطلاعی از این موضوع نداریم. این مقاله صرفا در خصوص استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی است و بیمه خانه یک سامانه فروش آنلاین بیمه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه هدا (هویت و دسترسی ایرانیان)
سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api

سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api می باشد. سامانه هُدا (هُویت و دسترسی ایرانیان) امکان اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان را در فضای مجازی فراهم

بیشتر بخوانید »