440,592 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی

استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت
استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی از طریق شماره گیری کد دستوری #1666* در موبایل و یا از طریق سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت با وارد نمودن کد ملی و شماره همراه خود امکان پذیر است. لذا در این مطلب نحوه استعلام اعتبار بیمه سلامت با هر دو روشِ مذکور، یعنی استفاده از کد دستوری در تلفن همراه و سامانه بیمه سلامت را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.جهتِ آگاهی از طرح های بیمه تکمیلی انفرادی یا گروهی سامان و سفارش طرح مورد نظر از طریق دکمه ذیل اقدام نمایید.

دقت بفرمایید: مجله بیمه خانه هیچ ارتباطی با بیمه سلامت ندارد و این مطلب صرفاً جهتِ اطلاع رسانی منتشر شده است.

مشاهده اعتبار بیمه سلامت با کد دستوری و کد ملی

جهت مشاهده اعتبار بیمه سلامت از طریق موبایل، همانطور که در تصویر ذیل قابل مشاهده است، کد دستوری #1666* را در تلفن همراه خود شماره گیری نموده و دکمه تماس را بفشارید.

شماره گیری کد دستوری #1666* در موبایل و فشردن دکمه تماس

بعد از شماره گیری کد دستوری فوق، فهرست ذیل برایتان نمایش داده می شود. لذا با وارد نمودن (تایپ) عدد 1، (گزینه اعتبار بیمه ای) و ارسال آن، وارد مرحله بعد شوید.

نوشتن عدد 1 (اعتبار بیمه ای) و ارسال آن

همانطور که در تصویرِ ذیل مشاهده می نمایید، در این مرحله بایستی کد ملی شخص استعلام کننده را وارد نمایید. لذا از طریق صفحه کیبورد تلفن همراه خود، کد ملی را وارد نموده و گزینه ارسال send را لمس نمایید. 

مرحله ارسال کد ملی

در نهایت مدت اعتبار پوشش بیمه سلامت برایتان نمایش داده می شود.

مشاهده اعتبار پوشش بیمه سلامت

استعلام اعتبار بیمه سلامت از طریق سامانه بیمه سلامت

یکی دیگر از روش های استعلامِ اعتبار دفترچه بیمه سلامت، استفاده از سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت می باشد. لذا شما می توانید با فشردن دکمه ذیل، وارد صفحه ورود به سامانه شوید. در این مرحله کد ملی خود را در کادر مربوط به نام کاربری و شماره همراه خود در کادر دیگر وارد نمایید و دکمه ادامه را بفشارید.

مرحله ورود به سامانه خدمات شهروندی

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، در این مرحله بایستی کد پیامک شده به شماره همراهی که در مرحله قبل ارسال نمودید را در کادر مربوطه وارد نمایید و با فشردن دکمه تایید وارد حساب کاربری خود شوید.

کد پیامک شده به شماره همراه خود را وارد نمایید

در نهایت با ورود به حساب کاربری خود در این سامانه، میتوانید روزهای باقیمانده از اعتبارِ پوشش بیمه ای خود را مشاهده نمایید.

مشاهده روزهای باقیمانده از اعتبار پوشش بیمه سلامت

بیمه سلامت چیست؟

بیمه سلامت جهت تأمین هزینه های درمانی اقشار آسیب پذیر که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی قرار ندارند (به جز بیمه تکمیلی) توسط دولت ارائه گردیده است.

انواع بیمه خدمات درمانی یا همان سلامت کدامند؟

بیمه سلامت همگانی، ایرانیان، کارکنان دولت، روستائیان و سایر اقشار از انواع بیمه سلامت می باشند. بیمه سلامت همگانی بدون هزینه و به طور رایگان عرضه می گردد و بیمه ایرانیان با پرداخت هزینه سالیانه قابل خریداری است.

برای آگاهی از نحوه دریافت بیمه بیکاری وارد لینک قرار داده شده شوید.

چه کسانی مشمول دریافت بیمه سلامت می باشند؟

همه کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی مانند بیمه تأمین اجتماعی نباشند مشمول دریافت دفترچه بیمه سلامت می باشند. البته لازم به ذکر است داشتن همزمان بیمه تکمیلی درمان با بیمه سلامت یا دیگر بیمه های درمانی پایه منافاتی ندارد.

همچنین لازم به ذکر است بیمه نامه مذکور به صورت انفرادی ارائه نمی گردد و باید صورت خانوادگی تهیه شود. البته در صورتی که اعضای خانواه تحت پوشش بیمه درمانی پایه دیگری باشند به صورت انفرادی قابل تهیه است.

برای مطالعه مقاله مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی وارد لینک شوید.

سوالات پر تکرار

برای استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت می توانید بدون مراجعه حضوری و تنها با وارد نمودن کد دستوری در تلفن همراه و یا با مراجعه به سامانه بیمه سلامت، اقدام نمایید.

با شماره گیری کد دستوری #1666* در تلفن همراه و طی نمودن مراحلی که در مقاله آموزش داده شده است می توانید از اعتبار دفترچه خود آگاهی حاصل نمایید.

خرید بیمه تکمیلی انفرادی

همانطور که پیشتر ذکر شد داشتن بیمه تکمیلی درمان و بیمه درمانی پایه مانند بیمه سلامت به طور همزمان نه تنها ایرادی ندارد بلکه برای خرید بیمه تکمیلی الزامی می باشند. البته لازم به ذکر است در صورت نداشتن بیمه درمان پایه با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان بیمه تکمیلی درمان را تهیه نمود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش وارد لینک ذیل شوید.

جهت آگاهی از کد کارگاهی و مراحل دریافت کد کارگاهی وارد لینک قرار داده شده شوید.

مجله و سامانه بیمه خانه

مجله بیمه خانه بستری جهت انتشار مطالب آموزشی، پرمخاطب و کاربردی در خصوص موضوعات بیمه ای، بانکی و … می باشد. بیمه خانه اما بستری جهت مشاوره و  خرید اینترنتی بیمه است. لذا جهت مشاوره و خرید انواع رشته های بیمه ای مانند بیمه مسافرتی سامان، بیمه عمر و پس انداز، بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی منازل، بیمه شخص ثالث، بیمه موبایل و … را به طور آنلاین ارائه می دهد. 

23 دیدگاه دربارهٔ «استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت با کد ملی»

  1. باسلام و خسته نباشید مددجوی فاضل رئیسی هستم از شهرستان چابهار دارائی هفت فرزند می‌باشم سرپرست خانوار هستم بنده سه سال است زندان می‌میباشم رفتم اداره بیمه سلامت چابهار مراجعه کردم برای تمدید گفت شما رایگان نمی باشید دهک چهارم هستی من گفتم من یک ماشین پراید داشتم پلاک به اسمم است مصادره شده دولت برده دیگه هیچی به اسمم نیست و هیچی هم ندارم باید بررسی بشه هلکی این کارو نکنند من تازه رای باز هستم بیکارم پول ندارم تمدیدش کنم هنوز هم کارم لنگه لطف کنید هر چی سریعتر به بزرگواری و ثابتیان این کارو بکنید تشکر

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی، بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است و صرفاً جهت آگاهی شما عزیزان از نحوه استعلام اعتبار دفترچه بیمه سلامت این پست را منتشر نموده است.

  2. سلام وقت تون بخیر حسینی هستم یک سوال داشتم؟من هیچ بیمه ی درمانی ندارم و نیمه ی دوم شهریور عمل جراحی دارم که هزینه اش حدود۶۰میلیون لطف می کنید یک بیمه به من معرفی کنید چون متاسفانه این جراحی لگنم که بای مفصل بذارم یکهویی پیش اومده و زمانی ندارم

    1. سلام و عرض ادب خدمت شما
      بیمه ها اصولا برای قبل از بیماری طراحی شدن تا شرکت های بیمه متضرر نشن، اما بیمه سلامت یا تامین اجتماعی تا حدودی این هزینه هارو پرداخت میکنن. بیمه تامین اجتماعی هم هست که میتونین به صورت خویش فرما اقدام به تهیه کنین و بیمه خیلی کاربردی هم هست. برای دریافت بیمه سلامت هم در صورتی که هیچ بیمه پایه ای (مانند تامین اجتماعی) ندارید از طریق سایت بیمه سلامت میتونید اقدام کنید. به فارسی بزنید سایت بیمه سلامت وارد سایت بشید و از چت آنلاین کنار سایت هم آدرس سایت ثبت نام رو بگیرید و هم شرایط رو میتونید بپرسید. بیمه سلامت هم به صورت رایگانش موجود هست (فقط برای سه دهک اول) و هم میشه با پرداخت پول تهیه نمود. شرایط رایگانش یکم محدود هست.ت.

  3. سلام پزشک خانواده من مرکز لیزر درمانی هست و هیچ گونه خدمات درمانی ندارد حتی آمپول نمی زند نسخه رو میده برم بیرون آزاد سروم بزنم به نظرم باید به یک درمانگاه مریض بدحال مراجعه تا یک مرکز زدن موهای زائد بدن ومن ازاین خدمات راضی نیستم و در شان خانواده ایرانی مسلمان نیست و خدمات درمانی خوب برای پولدار هاست

  4. سلام این پزشک خانواده چه صیغه ایه که راه افتاده ما حتی انتخاب نمیتونیم بکنیم که چه پزشکی باید بریم . بعضی پزشکان عمومی حتی اطلاعات معمولی ندارن یعنی پولمون تو چاه انداختیم

  5. سلام من کارمند آموزش پرورش هستم از استان چهارمحال و بختیاری چند باری به اورژانس جهت درمان مراجعه کردم زمانی که استعلام بیمه گرفتند گفتند که من هیچ بیمه فعالی ندارم ، مشکل از کجاست یعنی آموزش و پرورش بیمه مون هم قطع کرده

  6. سلام دوستان اداره اموزش پرورش منطقه اذ مهرماه سال 1400 بیمه خدمات درمانی واریز کرده بعد یکسال به دفتر خدمات مداجعه کردم برای دریافت دفترچه یکسال بیمه من مورد قبول میباشد کجا باید سابقه بیمه دریافت کنم ممنون میشوم راهنمایی کنید

  7. برنامه جدید طرح ارجاع برای بیمه های همگانی برای این است که بیمار بدود و بدود و بدود تا خسته شود و با ویزیت آزاد هر دکتری را خواست ملاقات کند! ضمناً ملتی که لقمه غذای پنج هزار تومانی در دهان می‌گذارد می‌تواند تشخیص دهد چند چندیم!

  8. سلام، وقت بخير
    خانم كارمند بازنشسته آموزش وپرورش هستم. چند سال بيمه تكميلي پسرم بودم و الان خودم براي بيمه تكميلي مي خواهم ثبت نام كنم و همسرم را هم اضافه نمايم. اپليكيشن صبا، مرتب مي نويسد زمان نشست به پايان رسيده و در سايت هم نتوانستم ثبت نام كنم. چطور بايد اقدام كنم؟ لطفا راهنمايي كنيد.

  9. سلام.من اتباع هستم و میخواستم بدونم چطوری ازینکه بیمه سلامتم تمدید شده یا نه مطلع شوم چون کد ملی ندارم

  10. خسته نباشید من امروز برای نوزادم در پیشخوان ثبت نام کردم و برام پیامک اومد که درخواست در سامانه ثبت شد ولی استعلام که میگیرم نمیاد چیکار باید کنم؟یعنی ثبت نشده؟؟؟

    1. سلام من کارمند رسمی بازنشسته هستم. هرماه از حقوق من برای بیمه برداشته میشه ولی هر موقع آزمایشگاه یا درمانی نیاز دارم این بیمه اصلا کمکی نداره و باید آزاد پرداخت کنم. میخوام کنسل کنم به زور میگن باید این بیمه را داشته باشی. برای لغو قرارداد بیمه چه راهنمایی دارید؟

  11. سلام من پسرم ازدواج کرده حالا می خواد همسرش را تحت پوشش خود بیاورد برای اینکه تحت پوشش بودن پدر همسرش لغو وتحت پوشش شوهرش قرار بگیرد چه باید بکنند

  12. اقا این سایتهای خبری پدر ما را در اوردن.. من میزنم ورود به بیمه سلامت یک سایت باز میشه و راهنمایی میکنه .. اقا راهنمایی نخوایم باید کی و ببینیم .. همه چی باز میشه فقط سایت بیمه باز نمیشه که نخواهد شد.. مخصوصا خبر پو … انگار فضول همه هست هر ادرسی مینویسم این سایت باز میشه.. این سایتها را درست کنین .. هنوز وضعییت در پیتیه.. دارک وب ما وارد میشیم ولی بیمه سلامت خیر..

    1. سلام دوست عزیز… شما بزنین ورود به بیمه سلامت ابتدا خود سامانه بیمه سلامت بازمیشه، اینکه شما نخواین راهنمایی بشین به خودتون مربوطه اما این مطالب برای خیلی ها مفید واقع میشه مثل همین مطلب نحوه مشاهده سوابق بیمه… موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه نانینو nanino.ir
سامانه نانینو nanino.ir

سامانه نانینو nanino.ir سامانه نانینو nanino.ir می باشد. این سامانه که سامانه مدیریت هوشمند نان می باشد، جهتِ نظارت بر نانوایی ها و ارائه خدمات

بیشتر بخوانید »
سامانه کاتب kateb.ir
سامانه کاتب kateb.ir

سامانه کاتب kateb.ir سامانه کاتب kateb.ir می باشد. این سامانه جهتِ ارائه خدماتِ غیر حضوریِ ثبتی در خصوصِ اسناد رسمی، املاک و … راه اندازی

بیشتر بخوانید »