1,557 بازدید
تخفیف بیمه ای از ماه رجب تا رمضان

دریافت کد کارگاهی

نحوه دریافت کد کارگاهی

جهت دریافت کد کارگاهی، کارفرما (یا نماینده کارگاه) ابتدا باید به همراه مدارک مورد نیاز که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت جهت تأیید کارفرمایی خود و محل کسب و کار، به شعب تأمین اجتماعی محل فعالیت کسب وکار مراجعه نماید. بعد از مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی و طی کردن مراحل اداری مانند مراجعه به قسمت بازرسی شعبه  و تحویل مدارک مورد نیاز و دریافت فرم تشکیل پرونده مطالباتی و… از محل کسب و کار بازرسی به عمل آمده و نهایتاً کد کارگاهی صادر می گردد. 

کد کارگاهی چیست؟

کد کارگاهی یک کد ده رقمی است که امکان تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن کارکنان یک کسب و کار را فراهم می نماید. لذا هر کارفرمایی پس از  راه اندازی یک کسب و کار تجاری و جهت استخدام نیروی کار برای بیمه کردن آن ها به کد مذکور نیاز دارد. همچنین طبق قانون کارفرما پانزده روز پس از تأسیس کارگاه باید نسبت به این مورد اقدام نماید.

کارگاه چیست؟

کارگاه چیست؟

طبق قانون هر محلی که کارگران برای کارفرمای خود در آن فعالیت می نمایند کارگاه نام دارد. بنابراین تمای شرکت ها، واحد های تولیدی، تجاری، صنعتی، معدنی، خدماتی و … کارگاه محسوب می شوند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد کارگاهی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کد کارگاهی

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی و حقیقی متفاوت است. همانطور که میدانید منظور از شخص حقوقی شرکت ها، سازمان ها و … و منظور از شخص حقیقی شامل همه افراد می باشد.

مدارک برای اشخاص حقوقی

مدارک برای اشخاص حقوقی عبارتند: از کارت ملی و شناسنامه اشخاص حقوقی (مدیر و اعضاء هیئت مدیره) که بگذریم به اصل و تصویر مدارکی مانند برگه یا همان نامه ای که در آن تأسیس شرکت اعلام شده است به همراه اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی مبنی بر تأسیس نیاز می باشد. همینطور اصل و تصویر سند مالکیت محل کار یا اصل و تصویر اجاره نامه و تصویر قبض تلفن کارگاه الزامی است. همچنین به مدارکی مانند اظهارنامه ثبت و موافقت اصولی که در ارتباط با آغاز فعالیت و تأسیس کارگاه یا همان شرکت می باشد در صورت ضرورت نیاز می باشد. لازم به ذکر است به نامه ای در سربرگ و با مهر شرکت جهت درخواست کد مذکور نیز نیاز است. در آخر نیز میباست فرمی را جهت نمونه امضا و مهر صاحبین امضاء کارگاه تکمیل و تحویل نمایید.

نکته: همچنین هر نوع تغییرات نیازمند ثبت آن تغییر در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به علاوه درج آن در روزنامه رسمی و ارائه آن می باشد. 

مدارک برای اشخاص حقیقی

کارفرمایان با شخصیت حقیقی به دو دسته با اجازه کار و فاقد اجازه کار تقسیم می شوند. به این صورت که اگر برای کارفرما پروانه کسب، پروانه تأسیس یا پروانه بهره برداری صادر شده باشد کارفرمای با اجازه کار و در غیر این صورت کارفرمای فاقد اجازه کار محسوب می گردد. لذا مدارک برای کارفرمای با اجازه کار و فاقد اجازه کار متفاوت است.

مدارک کارفرما با اجازه کار برای دریافت کد کارگاهی

مدارک مورد نیاز برای این نوع کارفرما عبارتند از: اصل و کپی پروانه یا همان مجوز تأسیس یا بهره برداری به همراه مجوز کسب و کار از مدارک مورد نیاز است. اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه یا سرقفلی و یا صلح نامه کارگاه مورد نظر اعم از رسمی یا عادی الزامی است (یکی از موارد).  علاوه بر موارد فوق تأییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی در خصوص فعال بودن کارگاه و کارفرمایی بعلاوه فرمی که باید نمونه امضاء و مهر کارفرما در آن باشد مورد نیاز می باشند. همینطور کپی و اصل، کارت ملی و شناسنامه کارفرما و مالک نیز الزامی است. 

نکته: در صورتی که کارگاه پروانه کسب ندارد قبض برق، تلفن و آب الزامی است. همچنین در صورت داشتن شریک مدارک شرکت و بهره برداری نیاز می باشد.

مدارک برای کارفرمای فاقد اجازه کار

  • سند اجاره (رسمی)
  • سند مالکیت چه به صورت رسمی یا صلح حقوقی یا دعاوی باشد.
  • وکلاتنامه بلاعزل
  • گزارش بازرسی 
  • تأییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی 
  • شراکتنامه چه به صورت عادی و یا محضری باشد. 
  • اجاره نامه عادی در زمان فعالیت کارگاه و جهت تأیید بازرسی بتواند ارائه نماید.
  • تأییدیه مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه

جهت یادآوری از شعب تأمین اجتماعی در خصوص مراحل و مدارک مورد نیاز می توانید اطمینان حاصل نمایید. 

نکته: کارفر موظف است تا نهایتاً در آخرین روز هرماه لیستی از اسامی کارکنان به همراه آخریـن حقوق و مزایا با کسـر حق بیمـه پرداختی را به شعبه تأمین اجتماعی ارسال و در نهایت پرداخت نماید.

همچنین برای آشنایی با بیمه بیکاری و مراحل دریافت بیمه بیکاری وارد لینک آبی رنگ شوید.

بیمه خانه سامانه خرید بیمه

سامانه بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید بیمه است که در در خصوص مشاوره  بیمه و فروش اینترنتی انواع بیمه از شرکت های مختلف اقدام می نماید. بیمه هایی مانند  بیمه موبایل سامان، خرید بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی منازل، بیمه تکمیلی طرح sme، خرید بیمه آسانسور در بیمه خانه به طور آنلاین ارائه می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه هدا (هویت و دسترسی ایرانیان)
سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api

سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api می باشد. سامانه هُدا (هُویت و دسترسی ایرانیان) امکان اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان را در فضای مجازی فراهم

بیشتر بخوانید »