704 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

مراحل دریافت گذرنامه

مراحل دریافت گذرنامه - بیمه خانه

مراحل دریافت گذرنامه یا همان پاسپورت به این صورت است که باید با همراه داشتن مدارک لازم به یکی از دفاتر پلیس 10+ مراجعه نمایید. برای پیدا کردن نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به سامانه پلیس 10+ مراجعه نمایید. مدارک لازم برای مراجعه به دفاتر پلیس 10+ چیست؟ در ادامه به آن می پردازیم.

گذرنامه یا پاسپورت چیست؟

گذرنامه یا همان پاسپورت، در واقع کارت شناسایی بین المللی افراد است. پاسپورت از طرف کشور ها برای شهروندان خود صادر می گردد تا شهروندان بتوانند به سایر کشور های دیگر وارد شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ گذرنامه از پلیس 10+ چیست؟

  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آن ها (در غیر اینصورت تأییدیه ثبت احوال الزامی است).
  • اصل کارت پایان خدمت برای آقایان کمتر از 50 سال.
  • برای تمدید در صورت داشتن گذر نامه معتبر اصل آن را همراه داشته باشید.
  • برای بانوان اجازه نامه محضری شوهر الزامی است.
  • بانوان مطلقه اصل طلاق نامه را همراه داشته باشند.
  • بانوانی که همسر آن ها فوت کرده اند نیز اصل گواهی فوت همسر یا شناسنامه باطل شده وی را همراه داشته باشند.
  • یک قطعه عکس بیومتریک مخصوص پاسپورت که به تازگی گرفته شده باشد. لازم به ذکر است پس زمینه تصویر باید سفید باشد و لذا به دلیل آنکه باید پس زمینه تصویر با لباس همرنگ نباشند از پوشیدن لباس سفید خودداری نمایید. همچنین لازم به ذکر است که در خود دفاتر پلیس 10+ عکس بیومتریک گرفته می شود. البته میتوانید قبل از مراجعه برای اطمینان از مجهز بودن به این مورد در دفتری که قصد مراجعه به آن را دارید سوال نمایید، در غیر این صورت به جایی که برای عکسبرداری مراجعه می نمایید اشاره کنید که عکس را برای پاسپورت می خواهید. 
  • برای افراد زیر 18 سال اجازه محضری پدر یا قیم قانونی الزامی است.
  • افراد بالای 15 سال باید شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.
  • برای افراد زیر 15 سال گواهی اشتغال به تحصیل یا دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکس دار الزامی است.

مدارک مورد نیاز اخذ پاسپورت برای نظامیان و بازنشستگان نظامی

علاوه بر مدارکی که پیشتر ذکر شد برای نظامیان شاغل داشتن مجوز از حفاظ یگان مربوطه و ثبت آن در دبیر خانه اداره گذر نامه و در نهایت به همراه داشتن مدرک ثبت الزامی است. همچنین برای بازنشستگان نظامی که کمتر از 5 سال از بازنشستگی آن ها می گذرد داشتن مجوز از یگان مربوطه الزامی است. و اما بازنشستگانی که 5سال از از این مدت می گذرد تنها کارت کانون بازنشستگی خود را با کپی آن به همراه داشته باشند.

بیمه مسافرتی یک نیاز برای سفر

بیمه مسافرتی گرچه برای سفر به کشورهایی که اخذ ویزا برای آن ها واجب نیست بیمه ای اجباری محسوب نمی گردد اما از ضروریات رفتن به سفرهای خراجی است. در مسافرت خطرهای گوناگونی احتمال رخ دادن دارند که با داشتن بیمه این خسارات احتمالی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. به عنوان مثال در صورت نیاز به معالجه،بستری در بیمارستان، مفقودی چمدان، مفقودی مدارک شناسایی و … شما تحت پوشش های این بیمه نامه قرار دارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید بیمه مسافرتی وارد لینک های ذیل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه نانینو nanino.ir
سامانه نانینو nanino.ir

سامانه نانینو nanino.ir سامانه نانینو nanino.ir می باشد. این سامانه که سامانه مدیریت هوشمند نان می باشد، جهتِ نظارت بر نانوایی ها و ارائه خدمات

بیشتر بخوانید »
سامانه کاتب kateb.ir
سامانه کاتب kateb.ir

سامانه کاتب kateb.ir سامانه کاتب kateb.ir می باشد. این سامانه جهتِ ارائه خدماتِ غیر حضوریِ ثبتی در خصوصِ اسناد رسمی، املاک و … راه اندازی

بیشتر بخوانید »