1,062 بازدید
تخفیف بیمه ای از ماه رجب تا رمضان

مقصر تصادف زنجیره ای کیست؟

مقصر تصادف زنجیره ای کیست؟| بیمه خانه

در پاسخ به سوال مقصر تصادف زنجیره ای کیست؟ باید گفت این نوع تصادفات را باید به دو نوع تصادف زنجیره ای ایستا و تصادف زنجیره ای در حالت حرکت تقسیم کرد.

مقصر تصادف زنجیره ای ایستا

تصادف زنجیره ای ایستا به این معنا است که به عنوان مثال خودروی شما در ترافیک و یا پشت چراغ قرمز بدون حرکت و ایستا است و خودرویی از پشت به خودروی شما اصابت می کند و باعث برخورد خودروی شما و چند خودروی دیگر می شود. در این حالت اولین خودرویی که از پشت به خودروی شما اصابت کرده و موجب بروز تصادف زنجیره ای شده است، مقصر حادثه شناخته می شود. پرداخت خسارت تمامی خودروها نیز از بیمه شخص ثالث خودروی اول که مقصر حادثه شناخته شده است پرداخت می گردد. 

در صورتی که پوشش مالی بیمه شخص ثالث مقصر حادثه نتواند خسارت همه خودرو ها پرداخت کند هر خودرو در صورت داشتن بیمه بدنه می تواند خسارت خودرو را از بیمه بدنه خود دریافت کند. به این ترتیب شرکت بیمه بدنه خودرو مسئول دریافت خسارت از راننده مقصر حادثه می شود و خسارت را به صورت قسطی از راننده مقصر دریافت می کند. این پوشش بیمه بدنه تنها منحصر به تصادف زنجیره ای نیست و هروقت راننده مقصر حادثه نتواند تمامی خسارت را پرداخت کند بیمه بدنه مابقی خسارت را پرداخت خواهد کرد.

مقصر تصادف زنجیره ای در حال حرکت

در این نوع تصادف همانطور که از نامش پیدا است، خودروها در حال حرکت هستند و خودرویی از پشت به خودروی جلویی برخورد می کند و موجب اصابت چند خودرو به خودروی جلویی می شود. در این حالت معمولاً هر خودرو مقصر برخورد با خودروی جلویی شناخته می شود و باید از بیمه شخص ثالث خود خسارت خودروی جلویی را پرداخت کند.

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است. شما می توانید انواع بیمه از جمله، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و .. را از بیمه خانه تهیه فرمایید. همچنین می توانید قبل از خرید بیمه مورد نظرتان از مشاوران بیمه خانه مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه هدا (هویت و دسترسی ایرانیان)
سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api

سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api می باشد. سامانه هُدا (هُویت و دسترسی ایرانیان) امکان اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان را در فضای مجازی فراهم

بیشتر بخوانید »