412 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

بیمه مسئولیت پزشکان - بیمه خانه

بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان، بیمه ای بسیار حائز اهمیت که مسئولیت پزشک یا پیراپزشکان را در برابر خسارات جانی و روانی وارد شده به بیمار که بر اثر قصور و غفلت پزشک یا پیراپزشک رخ داده باشد را تحت پوشش قرار می دهد.  البته لازم به ذکر است خسارت وارد شده به بیمار تحت درمان، که ناشی از خطا و غفلت پرستار یا دستیار تحت نظر پزشک باشد نیز تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرد.

به این ترتیب در بیمه نامه مذکور بیمه گذار در برابر خطا و غفلت در درمان بیمار تحت معالجه، تجویز اشتباه برای بیمار و خطا در جراحی تحت پوشش قرار دارد.

پوشش های بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

پوشش های این بیمه نامه شامل پوشش فوت و نقص عضو است. یعنی در صورت فوت بیمار تحت درمان که مسئولیت آن با بیمه گذار باشد مبلغ دیه مصوب توسط شرکت بیمه به وراث وی پرداخت می گردد. همچنین در پوشش نقص عضو خسارت جسمی وارد شده به بیمار یا به عبارت دیگر خسارت نقص عضو بیمار تحت پوشش بیمه نامه قرار دارد.

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان نیست؟

در صورتی که درمان بیمار خارج از تخصص و وظایف پزشکان و .. صورت گرفته باشد تحت پوشش این بیمه مسئولیت مدنی قرار ندارد. همچنین بیهوشی خارج از بیمارستان و درمانگاه (مراکز غیر مجاز) تحت پوشش قار ندارد. لازم به ذکر است در صورت استفاده پزشک و پیراپزشک از مشروبات الکی و مواد مخدر در حین جراحی یا درمان بیمار، در صورت بروز آسیب به بیمار مسئولیتی جهت پرداخت خسارت بر عهده شرکت بیمه نیست. زیان وارد شده بر اثر تشعشعات هسته ای و … در صورتی که در مسیر درمان بیمار نباشد تحت پوشش قرار ندارد.

شایان ذکر است مواردی که تحت پوشش بیمه نامه مذکور قرار دارد و مواردی که تحت پوشش قرار ندارد می تواند در شرکت های بیمه ای مختلف متفاوت باشد. لذا هنکام خرید بیمه نامه حتماً شرایط آن را مطالعه نمایید.

خرید بیمه مسئولیت پزشکان از بیمه خانه

جهت خرید آنلاین بیمه نامه مذکور می توانید از طریق سامانه بیمه خانه اقدام نمایید. بیمه خانه سایت خدمات آنلاین بیمه است که انواع رشته های بیمه ای مانند بیمه عمر و زندگی، بیمه گوشی های هوشمند، بیمه تکمیلی و … را به صورت آنلاین ارائه می دهد. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات