451 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

خیار فسخ چیست؟

خیار فسخ یعنی اختیار فسخ یکطرفه قرارداد

خیار فسخ به معنای اختیار هر یک از طرفینِ معامله جهت فسخ یکطرفه قرارداد می باشد. همچنین ممکن است در قرادادی، اختیار فسخ قرارداد به طرف سومی نیز داده شود. خیار فسخ دارای انواع مختلفی از جمله خیار غَبن، خیار مجلس،خیار شرط، خیار تدلیس و … می باشد.

بگذارید تا با ذکر مثالی کمی موضوع را روشن نماییم. به عنوان مثال شما در قراردادی یک کالای فیزیکی خریداری می نمایید اما بعد از ایجاد قرارداد متوجه می شوید فروشنده شما را فریب داده و کالا دارای عیب و نقص می باشد. در اینصورت شما با امکان خیار فسخ می توانید نسبت به برهم زدن معامله اقدام نمایید. البته همانطور که پیشتر ذکر شد خیارات فسخ انواع مختلفی دارد که  با توجه به مورد پیش آمده باید از اختیار فسخِ مربوطه استفاده نمود. 

در این مطلب صرفاً تلاش شده تا معنای اصطلاح مذکور ذکر شود و لذا برای اطلاعات بیشتر باید پرسش و مطالعات دقیق تری صورت پذیرد.

مجله بیمه خانه

مجله بیمه خان محلی برای انتشار مطالب کارآمد و پرمخاطب در خصوص مسائل بیمه، بانک، امورد مالی و … می باشد. این مجله مرتبط با سامانه بیمه خانه می باشد که انواع رشته های بیمه ای مانند بیمه موبایل، بیمه عمر، بیمه مسئولیت و … را همراه با مشاوره تخصصی به مشتریان خود ارائه می دهد. لذا برای ورود به سامانه بیمه خانه از طریق آدرس ذیل اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات