14,084 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

سقف خسارت بدون کروکی در سال 1401

دریافت خسارت بدون کروکی

سقف خسارت بدون کروکی در سال 1401، سقف خسارت بدون نیاز به کروکی برابر است با حداقل پوشش مالی شخص ثالث که هر سال با توجه به نرخ دیه تعیین می گردد. در سال 1401 نرخ دیه مبلغ 600,000,000 تومان و برای ماه های حرام 800,000,000 تومان اعلام گردید لذا با توجه به اینکه حداقل پوشش مالی 2.5% نرخ دیه در ماه خای حرام می باشد این مبلغ برابر یا 20 میلیون تومان است.

با توجه به موارد فوق در صورتی که در تصادفات مبلغ خسارت کتاسقف 20 میلیون تومان  باشد طبق شرایطی نیاز به دریافت کروکی از پلیس راهنمایی و رانندگی نیست. در شرایط عادی به هنگام تصادف، زیان دیده باید اقدام به اخذ کروکی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کند تا امکان دریافت خسارت از محل بیمه شخص ثالث مقصر حادثه را داشته باشد. کروکی یا همان گزارش پلیس از حادثه، مدرکی است که هنگام مراجعه به شعب خسارت الزامی است. اما طبق شرایطی می توان بدون نیاز به کروکی اقدام نمود که در ادامه به آن می پردازیم. 

شرایط دریافت خسارت بدون کروکی

  • اولین قانون برای عدم نیاز به کروکی در تصادفات این است که، مبلغ خسارت تا سقف 20 میلیون تومان باشد.
  •  در تصادف آسیب جانی رخ نداده باشد و خسارت فقط مالی باشد.
  • همچنین توافق طرفین برای عدم دریافت کروکی الزامی است. یعنی باید یکی از طرفین حادثه مقصر بودن خود را پذیرفته باشد.
  •  لازم به ذکر است در صورت عدم دریافت کروکی از صحنه تصادف، برای دریافت خسارت، حضور مقصر نیز الزامی است. در صورتی که با وجود کروکی دیگر نیاز به حضور مقصر نیست و زیان دیده  می تواند به تنهایی اقدام کند.
  • همچنین برای عدم نیاز به کروکی، داشتن بیمه شخص ثالث طرفین حادثه الزامی است. باید هم مقصر حادثه و هم زیان دیده بیمه ثالث معتبر داشته باشند.
  • گواهی نامه نیز یکی دیگر از مدارک الزامی است که در صورت نداشتن هر یک از طرفین، اخذ کروکی مورد نیاز است.

خسارت آنلاین بیمه سامان بدون نیاز به اعزام کارشناس

سقف خسارت تا 20 میلیون

بیمه خانه

برای خرید آنلاین بیمه از جمله  بیمه موبایل، بیمه تکمیلی، بیمه مسافرتی، بیمه آتش سوزی و … به سامانه بیمه خانه مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات