207 بازدید
تخفیف بیمه ای از ماه رجب تا رمضان

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ |بیمه خانه

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به زبان ساده به هر نوع بازاریابی کالا و خدمات که با ابزارهای دیجیتال (موبایل، لپ تاپ و..) صورت می پذیرد، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال گفته می شود. امروزه معمولاً دیجیتال مارکتینگ در بستر دیجیتال (وب سایت، اپلیکیشن، شبکه های اجتماعی و .. که نیاز به اینترنت دارند) اتفاق می افتد.

در سال های اخیر بازاریابی دیجیتال به علت گسترش اینترنت و ضریب نفوذ (تعداد کاربران اینترنت در یک محدوده جغرافیایی و تقسیم بر کل جمعیت) بالای آن، بسیار مورد توجه قرار گرفته و رشد چشمگیری را تجربه کرده است. در کشور ما نیز این امر مخصوصاً در شبکه های اجتماعی با رشد قابل توجهی در حرکت است.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

راه اندازی وب سایت و بهینه سازی برای موتور های جستجو (seo)، بازاریابی محتوا، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و .. انواع روش های دیجیتال مارکتینگ می باشند.

بازاریابی دیجیتال در عمل چیست؟

بازاریابی دیجیتال چیست؟ |بیمه خانه

برای درک بهتر مفهوم بازاریابی دیجیتال به تشریح بازاریابی از طریق راه اندازی وب سایت و مراحل آن می پردازیم.

جستجو

در نظر بگیرید قصد خرید یک لپ تاپ یا گوشی موبایل را دارید. برای آنکه از مدل های لپ تاپ جدید موجود در بازار اطلاع پیدا کنید و یا برای آگاهی از قیمت موبایل مورد نظرتان قبل از آنکه برای خرید اقدام کنید، تلفن همراهتان را بر می دارید، مرورگر خود را باز می کنید و از طریق موتور جستجوی گوگل در اینترنت و بین سایت های مختلف به جستجو می پردازید. حال ممکن است خرید خود را حضوری انجام دهید اما قبل از خرید، استفاده از جستجو در اینترنت برای تحقیق در مورد کالای مورد نظرتان را انتخاب می کنید. این امر کاملاً طبیعی است، شما بدون زحمت خاصی و تنها با جستجوی چند کلمه یا جمله حجم زیادی از اطلاعات در خصوص خواسته مورد نظرتان را در اینترنت پیدا می کنید و با آگاهی بیشتر نسبت به خرید اقدام می نمایید.

تولید محتوا و سئو

کار بازاریابی دیجیتال دقیقاً از همینجا شروع می شود. برای جستجو کردن و رسیدن به محتوا نیاز است تا قبلاً افرادی سایتی راه اندازی کرده باشند و در خصوص موضوع مورد نظر شما مطلبی را به صورت مقاله یا ویدیو تولید کرده باشند. این همان بازاریابی محتوا است. مثلاً شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر (کسی که مشغول بازاریابی دیجیتال است) سایتی در خصوص فروش اینترنتی کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ، موبایل، لوازم جانبی و … راه اندازی نموده اید و برای جذب مخاطبان خود که در اینترنت به دنبال جستجو در خصوص کالاهای شما می گردند اقدام به تولید محتوا میکنید. به عنوان مثال مقاله ای در خصوص بهترین مدل های سامسونگ در سال 2020 تولید و منتشر می کنید تا مخاطبانی که به جستجوی این مطلب می پردازند وارد سایت شما شوند و در گام های بعدی بتوانید آن ها را تبدیل به مشتری خود کنید. خب در مرحله بعد از تولید محتوا می رسیم به اینکه در خصوص هر مطلبی مخصوصاً مطالب پر مخاطب محتواهای بسیاری وجود دارد و صرفاً با تولید یک محتوا شما شانس زیادی برای دیده شدن در نتایج اول جستجو را ندارید. در اینجا کار seo (search engine optimize) یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو شروع می شود. شما با فراگیری دانش سئو و یا بهره گیری از یک سئو کار با تجربه به بهینه سازی سایت و محتواهای خود می پردازید تا نزد موتورهای جستجو سایت و محتواهای شما اعتباری پیدا کند و در نتایج اولیه ظاهر گردد. البته برای حضور در نتایج اولیه جستجو می توان از تبلیغات کلیکی هم استفاده نمود که پیشتر با عنوان بازاریابی موتورهای جستجو، از آن یاد نمودیم. در مسیر بهینه سازی سایت ابزار های کمکی گوناگونی مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول، ماز (Moz) و … وجود دارند که با تحلیل سایت و در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربردی، شما را از رفتار مخاطبان و وضعیت سئو سایت مطلع می کنند.

تبدیل مخاطب به مشتری

در این مرحله قصد داریم تا مخاطبانی که وارد سایت ما می شوند را تبدیل به مشتری کنیم، خب با همان تولید محتوای خوب و ظاهر شدن محتوا در نتایج اولیه جستجو تا میزان قابل توجهی برای مخاطب اعتبار و جذابیت پیدا کرده ایم و تنها کافی است با طراحی اصولی و توجه به نکاتی مانند UI (user interface) رابط کاربری و UX (user experience) تجربه کاربری، کاربران را به مشتری تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است در این مقاله به طور مختصر به موضوع بازاریابی دیجیتال پرداخته شده است و سعی شده است تا با بیانی ساده تا حدودی با مفهوم بازاریابی دیجیتال آشنا شوید. لذا بدیهی است برای آگاهی و تسلط بیشتر به بازاریابی دیجیتال باید مقالات و مطالب بیشتری مطالع نمایید. 

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه نیز در جهت بازاریابی دیجیتال برای محصولات بیمه ای راه اندازی شده است و به فروش اینترنتی محصولات بیمه ای می پردازد. شما می توانید انواع بیمه از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر، بیمه موبایل، بیمه مسافرتی، بیمه شخص ثالث و .. را از بیمه خانه تهیه فرمایید. همچنین می توانید قبل از خرید بیمه مورد نظرتان از مشاوران بیمه خانه مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

2 دیدگاه دربارهٔ «دیجیتال مارکتینگ چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه هدا (هویت و دسترسی ایرانیان)
سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api

سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api می باشد. سامانه هُدا (هُویت و دسترسی ایرانیان) امکان اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان را در فضای مجازی فراهم

بیشتر بخوانید »