819 بازدید
تخفیف بیمه ای از ماه رجب تا رمضان

انتقال بیمه بدنه

انتقال تخفیفات بیمه بدنه| بیمه خانه

آیا انتقال بیمه بدنه خودرو امکان پذیر است؟

انتقال بیمه بدنه و تخفیفات این بیمه نامه به خودروی دیگر مالک خودرو به علت آنکه بیمه بدنه برای مالک خودرو می باشد نه خود خودرو، امکان پذیر است. زمانیکه راننده خودرو (که همان مالک خودرو در نظر گرفته می شود) با رانندگی با احتیاط خود مانع از بروز حادثه شود و تخفیف عدم خسارت برای بیمه نامه کسب کند، پس حق دارد تخفیفات بیمه بدنه خود را به نفع خودش انتقال دهد. اما انتقال این بیمه نامه حالت های مختلف و شرایطی دارد که در ادامه این مقاله به تشریح آن ها می پردازیم.

تخفیفات بیمه بدنه قابل انتقال به شخص دیگری نیست به جز بستگان درجه یک ‌‌‌بیمه‌گذار و در صورت فروش خودرو تخفیفات بیمه بدنه به مالک جدید منتقل نمی شود همـچنین برای انتقال خود بیمه نامه بدون تخفیفات (فقط پوشش های بیمه نامه شامل مالک جدید می شود) نیاز به درخواست کتبی بیمه گذار (کسی که موظف به پرداخت حق بیمه است) می باشد.

مقاله قانون خسارت خودروی نامتعارف را مطاله نمایید.

شرایط انتقال بیمه بدنه چیست؟

  • در صورتی که ‌‌‌بیمه‌نامه قبلی شما هنوز اعتبار داشته باشد. در این صورت شرکت بیمه حق بیمه تا آن زمان را حساب می کند و باقی مانده آن به شما پرداخت‌‌ می گردد. (در صورتی که بیش از ۷۵ % مدت بیمه نامه گذشته باشد دیگر مبلغی از شرکت بیمه پرداخت نمی گردد) و ‌‌‌بیمه‌نامه‌‌‌ای جدید متناسب با ارزش خودروی جدید شما و شرایطی که برای بیمه بدنه می خواهید  برایتان صادر خواهد کرد و تخفیفات بیمه بدنه قبلی به بیمه نامه جدید انتقال می یابد.
  • در صورتی فروش خودرو یا انقضای بیمه نامه بدنه تا 6 ماه برای انتقال تخفیفات بیمه بدنه فرصت است.
  • برای انتقال تخفیفات بیمه بدنه هر دو خودرو باید در یک گروه طبقه بندی شده باشند. به این صورت که بیمه بدنه سواری به سواری و وانت به وانت قابل انتقال است. همچنین انتقال بیمه بدنه سواری 4 سیلندر به سواری 6  سیلندر در برخی شرکت ها قابل انتقال نیست و نمی توان مثلاً بیمه بدنه پراید را به ماکسیما که 6 سیلندر است انتقال داد.
  • در صورتی که ارزش خودروی جدید بیشتر یا کمتر از خودروی قبلی باشد این مابه التفاوت حساب می شود و از طرف بیمه گذار یا شرکت بیمه بنا به اینکه ارزش خودروی جدید بیشتر است (باید بیمه گذار این مابه التفاوت بپردازد) یا خودروی قبلی (در این صورت شرکت بیمه موظف به پرداخت مازاد حق بیمه است) بایدپرداخت گردد.
  • در صورت فروش خودرو تنها تا 24 ساعت فرصت دارید تا به شرکت بیمه اطلاع دهید و نسبت به انتقال بیمه بدنه خودرو اقدام نمایید.
  • در صورتی که بخواهید شرکت بیمه خود را عوض کنید تخفیفات بیمه بدنه نیز قابل انتقال است و مشکلی ندارد.

شرایط انتقال بیمه بدنه در شرکت های مختلف بیمه ای با توجه به سیاست های آن شرکت می تواند متفاوت باشد. 

بیمه خانه یک سامانه مشاوره و خرید آنلاین انواع بیمه از جمله بیمه عمر ، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی، بیمه مسافرتی،بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه اتش سوزی و زلزله، بیمه موبایل و بیمه کرونا به شما عزیزان بیمه خانه ای می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات
سامانه هدا (هویت و دسترسی ایرانیان)
سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api

سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api سامانه هدا auth.ncr.ir/hooda-api می باشد. سامانه هُدا (هُویت و دسترسی ایرانیان) امکان اعتبار سنجی اقلام هویتی شهروندان را در فضای مجازی فراهم

بیشتر بخوانید »