1,202 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

خسارت تصادف با حیوانات توسط بیمه ثالث جبران می گردد

خسارت تصادف با حیوانات - بیمه خانه

خسارت تصادف با حیوانات توسط بیمه ثالث جبران می گردد. بله، در صورت تصادف با حیوانات اهلی که دارای صاحب باشند خسارت وارد شده توسط بیمه شخص ثالث راننده مقصر حادثه جبران می گردد. در صورتی که با حیوانات غیر اهلی و یا بدون صاحب تصادف نمایید نیازی به پرداخت خسارت نیست. به عنوان مثال در صورت تصادف با یک سگ ولگرد در خیابان، راننده وسیله نقلیه مسئول پرداخت مبلغی به عنوان جریمه یا خسارت نیست.

خسارت وارد شده به حیوانات در تصادف چگونه محاسبه می شود؟

خسارت وارد شده به حیوانات حلال گوشت مانند گاو، گوسفند، شتر و … بر اساس وزن حیوان ارزیابی شده و به صاحب حیوان پرداخت می گردد. همچنین میزان خسارت در تصادف با حیوانات غیر حلال گوشت مانند سگ صاحب دار و یا اسب بر اساس ارزش آن پرداخت می گردد. به این صورت که مثلاً ارزش اسبی که در تصادف آسیب دیده است با توجه به نوع، نژاد و … به وسیله کارشناس مربوطه ارزیابی شده و توسط شرکت بیمه پرداخت می گردد.  

کروکی در تصادف با حیوان حلال گوشت الزامی است

در صورت تصادف با چهارپایان حلال گوشت حضور مأمور راهنمایی و رانندگی در صحنه تصادف و کشیدن کروکی الزامی است. همچنین لاشه چهارپا جهت تعیین وزن برای پرداخت خسارت به شرکت بیمه ارسال می گردد.

لازم به ذکر است برای پرداخت خسارت توسط بیمه گر (شرکت بیمه) نامه ادراه دامپزشکی منطقه ای که در آن تصادف رخ داده است الزامی است. در این نامه اداره دامپزشکی تعداد احشام، وزن آن ها، نوع و حلال و حرام شدن آن ها را تعیین می کند.

سقف پرداخت خسارت در تصادف با حیوانات

خسارت در این گونه تصادفات با توجه به میزان پوشش مالی در بیمه شخص ثالث پرداخت می گردد. لذا در صورتی که پوشش مالی بیمه نامه راننده مسئول حادثه پاسخگوی پرداخت خسارت نباشد وی باید مابقی مبلغ را از شخصاً پرداخت نماید. برای آگاهی از حداقل تعهد مالی در بیمه شخص ثالث و آگاهی از اهمیت آن وارد لینک قرار داده شده شوید.

اعتبار بیمه شخص ثالث از مسائل بسیار حائز اهمیت است که در صورت غفلت ممکن است ما را متحمل هزینه های بسیار سنگینی کند. لذا همیشه از اعتبار بیمه نامه خود اطمینان حاصل نمایید. در ضمن برای تمدید بیمه شخص ثالث خود می توانید از سامانه بیمه خانه اقدام نمایید.

پرداخت خسارت خودرو در برخورد با حیوانات با بیمه بدنه

در صورتی که وسیله نقلیه در تصادف با چهارپایان آسیب ببیند خسارت آن بر عهده بیمه بدنه وسیله نقلیه است. لذا بار دیگر اهمیت داشتن بیمه بدنه را بهتر درک می کنیم. برای آگاهی از پوشش ها، شرایط و خرید بیمه بدنه از طریق بیمه خانه اقدام نمایید.

خدمات آنلاین بیمه با بیمه خانه

سایت بیمه خانه ارائه دهنده خدمات آنلاین بیمه است. در این سامانه هم امکان مشاوره آنلاین و هم ثبت سفارش انواع بیمه نامه مانند بیمه تجهیزات الکترونیک،    خرید بیمه آسانسور،    خرید بیمه مسئولیت و … فراهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات