779 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث

حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث | بیمه خانه

صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی

بیمه مرکزی در تاریخ ۹۹/۲/۲۷ با انتشار بخشنامه ای تمامی شرکت های بیمه ای را از اول خرداد ماه موظف کرد بیمه شخص ثالث را به صورت الکترونیکی صادر کنند و از ارائه نسخه کاغذی ان خودداری نمایند. به این ترتیب نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث از تاریخ مذکور حذف گردید.

 صدور بیمه شخص ثالث به صورت الکترونیکی به این صورت است که بعد از صدور بیمه نامه پیامکی حاوی اطلاعات کد یکتای بیمه نامه، ادرس الکترونیکی (لینک) نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه، آدرس الکترونیکی (لینک) سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه در سایت بیمه مرکزی برای بیمه گذار (کسی که موظف به پرداخت حق بیمه است) ارسال میگردد. بدین ترتیب بیمه گذار با مراجعه به ادرس الکترونیکی سامانه استعلام اصالت بیمه نامه در سایت بیمه مرکزی، می تواند با وارد کردن کد یکتای 10 رقمی خود در این سامانه از اعتبار بیمه نامه خود اطمینان حاصل نماید. همچنین با مراجعه به ادرس الکترونیکی نسخه قابل چاپ بیمه نامه قادر خواهد بود تا بیمه نامه خود را دانلود و چاپ نماید، گرچه با وجود کد یکتا هیچ نیازی به چاپ نسخه کاغذی ان نیست.

اعتبار نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث

اعتبار بیمه شخص ثالث الکترونیکی هیچ تفاوتی با نسخه چاپی ان که در گذشته صادر می شد ندارد و همه اطلاعات بیمه نامه در سامانه مربوطه ثبت می گردد و شما با کد یکتای بیمه نامه قادر به دریافت خسارت و تمدید بیمه نامه خواهید بود و همچنین تخفیف عدم خسارت نیز در سامانه مربوطه ثبت می شود و در تمدید بیمه نامه این تخفیفات برای شما لحاظ می گردد.

تخفیف عدم خسارت در بیمه نامه الکترونیک شخص ثالث به چه صورت است؟

همانطور که پیشتر گفته شد همه اطلاعات بیمه نامه اعم از دریافت خسارت و یا تخفیف عدم خسارت در سامانه مربوطه ثبت می گردد و با کد یکتای بیمه نامه قابل مشاهده است.

هدف از تغییر نسخه کاغذی بیمه نامه به نسخه الکترونیکی

بیمه مرکزی هدف خود از حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث و صدور نسخه الکترونیکی را صرفه جویی در مصرف بی رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و همچنین کاهش مراجعه حضوری بیمه گذاران عنوان کرد.

بیمه شخص ثالث را از کجا بخریم؟

بیمه خانه یک سامانه مشاوره تخصصی و فروش اینترنتی انواع بیمه نامه است. در این سامانه انواع رشته های بیمه از جمله بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی، بیمه مسافرتی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه اتش سوزی و زلزله، بیمه موبایل و .. را ارائه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات