7,415 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث توسط سامانه سنهاب

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث توسط سامانه سنهاب، برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خودرو، میتوانید با استفاده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی و وارد نمودن اطلاعات شخصی که قرار است سوابق بیمه نامه های ثالث یا بدنه مربوط به وی نمایش داده شود، اقدام نمایید. منظور از سوابق بیمه نامه، اطلاعات مربوط به همه بیمه نامه های متعلق به شخص استعلام کننده در طول سال ها می باشد. این سابقه حاوی اطلاعاتی که عبارتند از شماره بیمه نامه، تاریخ شروع و پایان بیمه نامه، شرکت های بیمه (بیمه از آن ها خریداری شده اند) و وضعیت دریافت خسارت، می باشد.

مراحل استعلام سوابق بیمه ثالث از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

مراحل استعلام سوابق بیمه شخص ثالث به این صورت است که ابتدا باید از طریق دکمه ذیل وارد سامانه سنهاب بیمه مرکزی شوید. سپس همانطور که در تصویر ذیل قابل مشاهده است، دو گزینه ثبت استعلام جدید و پیگیری استعلام برای شما ظاهر می گردد. لذا جهت ثبت نمودن استعلام بر روی ثبت استعلام جدید کلیک نمایید.

مراحل استعلام سوابق بیمه خودرو

در این مرحله گزینه تأیید را تیک دار نمایید.

گزینه تایید را تیک دار نمایید

سپس وارد بخشِ انتخاب رشته بیمه مورد استعلام می شوید و باید رشته بیمه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید، امکان انتخاب دو رشته بیمه ثالث و بدنه به طور هم زمان وجود دارد. لذا در صورتی که سوابق بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خود را می خواهید گزینه سوم برای بیمه بدنه گزینه دوم و در غیر این صورت با انتخاب گزینه شخص ثالث وارد مرحله بعد شوید.

گزینه استعلام سوابق بیمه شخص ثالث را انتخاب نمایید

در این مرحله با وارد کردن کد ملی، موبایل و … شخص استعلام کننده، درخواست خود را ارسال نمایید. منظور از شخص استعلام کننده فردی است که قرار است با اطلاعات هویتی وی سوابق بیمه نامه های متعلق به او دریافت شود. سپس یک کد تأیید برای شماره موبایلی که وارد نمودید پیامک می شود. 

اطلاعات استعلام کننده که قرار است سوابق بیمه ای وی نمایش داده شود را وارد نمایید.

سپس طبقِ تصویرِ ذیل، یک بخش تحت عنوان کد تأییدیه به صفحه اضافه می شود که باید کد دریافتی را در آن قسمت وارد نموده و با فشردن دکمه تأیید وارد مرحله بعد شوید. 

وارد کردن کد پیامک شده

بعد از وارد نمودن کد تاییدیه، متنی که در پایین تصویر مشاهده می نمایید به شما نمایش داده می شود. در این متن کد پیگیری شما نیز نمایش داده می شود. لذا کد پیگیری را کپی نموده و همانطور که در تصویر مشخص شده است، با انتخاب گزینه پیگیری استعلام، وارد مرحله بعد شوید.

انتخاب گزینه پیگیری استعلام

در صفحه ای که مشاهده می نمایید باید کد پیگیری دریافتی از مرحله قبل را همراه کد ملی استعلام کننده وارد نموده و به مرحله بعد بروید. در صورتی که هنوز جواب استعلام آماده نباشد با پیام پاسخ استعلام شما آماده نیست لطفا تا دقایقی دیگر پیگیری فرمایید روبرو می شوید که در این صورت باید لحظاتی بعد مجدد تلاش بفرمایید. 

کد پیگیری دریافتیردر مرحله قبل را وارد نمایید.

در نهایت وارد صفحه ذیل شده و پیغام نتیجه استعلام شما با موفقیت آماده شده است را مشاهده می نمایید. لذا با فشردنِ دکمه دریافت نتیجه استعلام بیمه نامه، پاسخ استعلام خود را مشاهده نمایید.

دکمه دریافت نتیجه استعلام را بفشارید.

در نهایت پاسخِ استعلام سوابق بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه خود را مشاهده می نمایید.

مشاهده سوابق بیمه شخص ثالث

لازم به ذکر است مطلب فوق جهت استعلام سوابق بیمه نامه تهیه گردیده است که سوابق گذشته بیمه نامه شخص استعلام کننده را نمایش می دهد و جهت استعلام اصالت بیمه شخص ثالث می توانید به مطلب تهیه شده در این خصوص مراجعه نمایید.

مجله و سامانه بیمه خانه

مجله بیمه خانه رسالت خود را در انتشار مطالب آموزشی، پرمخاطب و کاربردی در خصوص موضوعات بیمه، بانکی، مالی و … می بیند.  اما سامانه بیمه خانه بستری جهت ارائه خدمات آنلاین بیمه یعنی مشاوره و فروش انواع بیمه مانند بیمه مسئولیت،    بیمه عمر،    بیمه عمر یونیت لینک،    بیمه آتش سوزی و … می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات