205 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا چیست؟| بیمه خانه

بازریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا یا همان (Content Marketing) که این روزها در بازاریابی دیجیتال زیاد به گوش میرسد از زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. بازاریابی محتوا از اصلی ترین مفاهیم و زیرمجموعه های بازاریابی دیجیتال است. بازاریابی محتوا همچنین یکی از مهمترین روش های بازاریابی درونگرا یا ربایشی (بازاریابی که در آن کارهایی صورت می پذیرد تا مشتری خود به سمت شغل شما جذب شود و شما با روش های مزاحم مانند تبلیغات به سراغ مشتری نروید) به شمار می رود. برای توضیحات بیشتر، تحلیل و بررسی این نوع بازاریابی با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا به زبان ساده، به تولید محتوای مفید و مرتبط با کسب و کار شما برای جذب مخاطبانی مشخص در راستای هدف تبدیل مخاطبان به مشتری می گویند.

تعریف بازاربی محتوا در سایت

contentmarketinginstitute

Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.

“بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و منسجم برای جذب و حفظ مخاطب مشخص و در نهایت ، برای ایجاد سودآوری مشتری تمرکز دارد.”  

مزایای استفاده از بازاریابی محتوا چیست؟

مزایای استفاده از بازاریابی محتوا| بیمه خانه
  • تبدیل مخاطب به مشتری با کمترین هزینه
  • افزایش وفاداری مشتریان

در بازاریابی محتوا یا همان Content Marketing شما با استفاده از تولید محتوای مفید در راستای کالا و خدمات شغلتان مخاطبان هدف خود را جذب و تبدیل به مشتری می نمایید. در این روش ابتدا مخاطبان شما از محتوای تولیدی شما استفاده می کنند و این اقدام می تواند اعتماد مخاطبان را به کسب و کار شما جلب کند. جلب اعتماد نیز احتمال تبدیل مخاطبان شما به مشتری را افزایش می دهد. همچنین در این روش مشتری ارتباط بیشتری با کسب و کار شما بر قرار کرده و در نتیجه میزان وفاداری آن ها افزایش می یابد. یکی از مهمترین دلایل استفاده از این روش بازاریابی، کاهش هزینه های شما برای جذب مشتری است. 

مارکوس شریدان

شاید نام مارکوس شریدان صاحب شرکت ساخت استخر و جکوزی را شنیده باشید. وی توسط مجله نیویورک تایمز به عنوان مربی بازاریابی وب نامبرده شد. داستان مارکوس از آنجا شروع می شود که وی مدیر یک شرکت ساخت استخر و جکوزی بود. شرکت مارکوس در سال 2008 که اقتصاد ایالت متحده دچار چالش شده بود در حال فروپاشی بود. مارکوس برای کسب و کار خود از تبلیغات پر هزینه تلویزیونی و رادیویی استفاده می کرد. اما شرایط طوری شده بود که مارکوس و شریک وی از جیب خودشان کسب و کارشان را می چرخاندند و شرکت در حال نابودی بود. مارکوس باید کاری می کرد تا وضعیت نابسامان شرکت را تغییر می داد. در آن زمان مارکوس تحقیاتی انجام داد و متوجه مفهومی با عنوان بازاریابی درونگرا و روش تولید محتوا برای این نوع بازاریابی شد. مارکوس تصمیم خود را گرفت. او یک وب سایت راه اندازی نمود و از طریق آن به تولید محتوای مرتبط با کسب و کار خود پرداخت. جالب است که مارکوس سر رشته ای از سایت سازی نداشت و از طریق سایت ساز ها توانست سایت خود را راه اندازی کند. او در سایت خود مقالاتی در خصوص سوالاتی که طی سال ها کار خود مشتریان از وی می پرسیدند می نوشت. بدین ترتیب با وجود مقالاتی مفید در خصوص استخر و جکوزی افرادی که در ارتباط با همان سوال ها در موتورهای جستجو به سرچ می پرداختند با مطالب سایت مارکوس روبرو می شدند. با خواندن مقالات و دریافت پاسخ سوالات خود اعتمادشان به سایت مارکوس جلب می شد. با همین روش کم هزینه مارکوس کسب و کار خود را نجات داد. اکنون مارکوس شریدان یکی از افراد مطرح در زمینه سخنرانی و آموزش بازاریابی است. 

Content is king

محتوا پادشاه است

جمله ای معروف از بیل گیتس در وصف قدرت تولید محتوا

انواع روش های بازاریابی محتوا چیست؟

انواع روش های بازاریابی محتوا چیست| بیمه خانه

محتوای متنی

محتوای متنی: نوشتن مقالات و مطالب کار آمد و مفید در خصوص موضوع کسب و کار خود، یکی از راه های بسیار پر کاربرد و تأثیر گذار است. به عنوان مثال یکی از راه کارهای جذب مخاطب و بهبود سئو برای سایت ها تولید محتوای مرتبط با موضوع سایت است. مثلاً در سایت بیمه خانه برای بهبود سئو و دریافت ورودی گوگل (به صورت طبیعی با جستجو در موتور جستجوی گوگل به سایت ما برسند) و در نهایت تبدیل کاربران به مشتری مقالات متعددی در خصوص انواع بیمه مرتباً تولید می شود. با این روش با هزینه بسیار کم به نسبت تبلیغات (مثلاً تبلیغات در سایت های دیگر و یا تبلیغات کلیکی گوگل) افزایش ورودی قابل توجهی به سایت خود ایجاد می کنید و وضعیت سئو SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا به زبانی ساده افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو و نمایش سایت در نتایج اول جستجو) سایت خود را بهبود می بخشید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک: اینفوگرافیک (infographic) همانطور که از نامش پیداست و از دو کلمه info به معنی اطلاعات و graphic به معنی تصویر ساخته شده است به اطلاعات تصویری می گویند. زمانیکه با استفاده از تصاویر و خیلی اوقات با استفاده از متن در کنار تصویر، اطلاعات و آماری را به مخاطب ارائه می دهیم به آن اینفوگرافیک (اطلاع نگاشت) می گویند. از این روش در اینستاگرام زیاد استفاده می شود.

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی: ویدیو نیز میتواند یک محتوای بسیار جذاب و تأثیر گذار باشد. باز هم با مثالی در خصوص سایت به این موضوع می پردازیم. به عنوان مثال سایتی با آموزش طراحی سایت داریم و قصد فروش محصولات آموزشی خود را داریم. در این صورت می توانیم برای جذب کاربران، ویدیو های آموزشی مفیدی در خصوص طراحی سایت (مثلاً آموزش طراحی سایت با وردپرس) را تهیه نماییم و به صورت رایگان در سایت خود برای کاربران قرار دهیم. این آموزش ویدیویی در صورت مفید و با کیفیت بودن کاربران شما را جذب سایت می کند. همچنین آن ها با نحوه آموزش های شما آشنا شده و این امر می تواند آن ها را به مشتری آموزش های پیشرفته تر شما تبدیل نماید. بدون هزینه خاصی و با تولید محتوای خوب موجب بهبود رتبه سایت خود، افزایش مخاطبان و مشتریان شده اید.

محتوای صوتی

محتوای صوتی: فایل های صوتی مانند پادکست ها نیز محتوا محسوب شده و می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد.

این روش ها می تواند در سایت، در شبکه های اجتماعی و .. به کار برده شود.

برای آگاهی بیشتر از روش های بازاریابی محتوا باید مطالب تخصصی در مورد این موضوع را دنبال کنید. ما در این مقاله با مثال هایی در خصوص سایت به این مقوله (مبحث) پرداختیم. همچنین در این مقاله تلاش شده با زبانی ساده و به اختصار به مفهوم Content Marketing پرداخته شود تا شما مخاطبان گرامی با این مفهوم تا حدودی آشنایی پیدا کنید.

نتیجه گیری

باید گفت حقیقتاً بیل گیتس در پادشاه خطاب کردن محتوا اغراق نکرده است. روشی که هم برای مخاطب می تواند مفید باشد و هم می تواند کم هزینه در جذب مخاطب و مشتریانی بالقوه برای کسب و کار شما باشد. به جای هزینه های گزافی که برای تبلیغات باید پرداخت تا مشتریانی آن هم در روشی که مخاطب را با کسب و کار خود درگیر نکرده، جذب کرد در مقابل با روش تولید محتوا و ارزش آفرینی می توان مشتریان وفاداری را به دست آورد. در تولید محتوا ابتدا مخاطبان با استفاده از مطالب شما اعتمادشان به کسب و کار شما جلب می شود. جلب اعتماد موجب می شود احتمال انتخاب کسب و کار شما در صورت نیاز مخاطب به کالا و خدمات مرتبط با شغل شما افزایش پیدا کند. در این روش شما نیز به سر نخ های فروش یا همان lead های زیادی می توانید دست پیدا کنید (lead به افرادی می گیوند که مشتریان بالقوه کسب و کار شما به شمار می آیند) و با روش هایی این سرنخ ها و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید. تولید محتوا یک روش غیر مزاحم بر خلاف روش تبلیغی است و مشتریان شما را با جلب اعتماد و جذب آن ها به شغل شما، وفادارتر می کند.

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است. انواع بیمه از جمله بیمه عمر ، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و گروهی، بیمه موبایل، بیمه مسافرتی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت مدنی، بیمه آتش سوزی و زلزله و بیمه کرونا را می توانید از سایت بیمه خانه تهییه فرمایید. همچنین قبل از خرید بیمه مورد نظرتان می توانید از مشاوران بیمه خانه مشاوره رایگان فنی دریافت نمایید.

4 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی محتوا چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات