547 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بیمه آسانسور چیست؟ در صورت حادثه در آسانسور مقصر کیست؟

بیمه آسانسور چیست؟ پوشش های بیمه آسانسور چیست؟| بیمه خانه

بیمه آسانسور چیست؟ در صورت حادثه در آسانسور مقصر کیست؟ بیمه آسانسور یک نوع بیمه مسئولیت مدنی است. این بیمه خسارات جانی و مالی که برای افراد به واسطه آسانسور رخ می دهد را جبران می نماید.

امروزه در اکثر ساختمان های تازه تأسیس اعم از مسکونی، اداری، تجاری و.. جهت رفاه و آسایش ساکنین، کارکنان و .. آسانسور در ساختمان نصب می گردد. آسانسور نیز مانند سایر تکنولوژی های ساخت بشر علاوه بر راحتی و آسایشی که برای افراد به وجود می آورد گاهی اوقات متاسفانه ممکن است خطرات جانی و مالی برای استفاده کنندگان نیز به همراه داشته باشد. البته با رعایت نکاتی مانند بازدید ادواری توسط شرکت های سرویس و نگهداری و استاندارد بودن آسانسور و ادوات آن می توان این حوادث را به حداقل رساند.

به عنوان مثال در یک ساختمان مسکونی در صورتی که خسارتی بر اثر حادثه آسانسور رخ دهد با توجه به نظر کارشناس و رأی دادگاه ممکن است مالک آسانسور یا مدیر ساختمان یا ساکنین ساختمان یا… 60% و شرکت نصب و نگهداری آسانسور که به صورت دوره ای آسانسور را سرویس می کند  40% مقصر حادثه شناخته شوند و به این میزان متعهد به پرداخت خسارت شوند. در این صورت 60% خسارتی که بر عهده ساکنین یا مدیر ساختمان یا .. باشد را در صورت داشتن بیمه، شرکت بیمه متعهد به پرداخت این 60% خسارت که ممکن است مبلغ سنگینی هم باشد می شود.

بیمه آسانسور بیمه ای اجباری برای ساختمان نیست. اما به دلیل خسارات مالی و جانی که ممکن است وقوع پیدا کند و در این صورت خسارت بر عهده مالک، ساکنین یا … باشد، بیمه آسانسور اهمیت زیادی برای ساختمان ها پیدا می کند. دو نوع بیمه آسانسور داریم. بیمه آسانسورهای باربری و بیمه آسانسورهای نفربر.

بیمه آسانسور یک بیمه مسئولیت مدنی است که با نام بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور در شرکت های بیمه به فروش می رسد. بیمه آسانسور بیمه ای اجباری نیست. اما به دلیل خسارات مالی که ممکن است برای مسئول یا مسئولین مربوطه در بر داشته باشد، خرید این بیمه را الزامی می کند. بیمه آسانسور خسارات مالی و جانی که در حوادث مربوط به آسانسور رخ دهد و مقصر مالک آسانسور، ساکنین و .. شناخته شوند را پرداخت می کند.

بیمه آسانسور منازل بر عهده کیست؟

وظیفه خرید بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور منازل بر عهده هیئت مدیره ساختمان یا مدیر ساختمان است. علاوه بر این وظیفه عقد قرارداد سالیانه با شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور که مجوز از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) داشته باشند جهت سرویس دوره ای آسانسور بر عهده هیئت مدیره یا مدیر ساختمان است. همچنین بررسی اینکه آسانسور گواهی استاندارد از مؤسسه استاندارد ایران که زمان گواهی پایان کار ساختمان، شهرداری آن را طلب می کند نیز بر عهده مدیر ساختمان است.

پوشش های بیمه آسانسور چیست؟

  • پوشش جانی
  • پوشش نقص عضو
  • هزینه پزشکی

میزان پوشش در بیمه نامه بنا به درخواست بیمه گذار می تواند متفاوت باشد. حتماً قبل از خرید بیمه مسئولیت دارندگان بیمه آسانسور شرایط مندرج در بیمه نامه را مطالعه نمایید.

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است. انواع بیمه از جمله بیمه عمر ،    بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی،    بیمه موبایل، بیمه مسافرتی،    بیمه شخص ثالث،    بیمه بدنه، بیمه مسئولیت مدنی،    بیمه آتش سوزی و زلزله و .. را می توانید از سایت بیمه خانه تهییه فرمایید. همچنین قبل از خرید بیمه مورد نظرتان می توانید از مشاوران بیمه خانه مشاوره رایگان فنی دریافت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات