24,690 بازدید
ما در کنار مردم مظلوم غزه هستیم

بیمه گذار کیست؟ بیمه گر کیست؟ تفاوت بیمه گذار با بیمه شده

بیمه گذار کیست؟ بیمه گر کیست؟| بیمه خانه

بیمه گذار کیست؟ بیمه گر کیست؟ تفاوت بیمه گذار با بیمه شده چیست؟ هنگام خرید بیمه احتمالاً با اصطلاحاتی مانند بیمه گذار، بیمه شده، بیمه گر و … روبرو شده اید. در این مقاله به تعریف برخی اصطلاحات رایج در بیمه می پردازیم.

بیمه گذار کیست؟

در بیمه نامه به شخصی که متعهد به پرداخت حق بیمه شده است و به تبع مالک بیمه نامه به شمار می رود بیمه گذار می گویند. به عنوان مثال شما برای خودروی خود بیمه شخص ثالث تهیه می نمایید. در بیمه نامه نام شما به عنوان بیمه گذار درج می گردد و به این معنی است که شما متعهد به پرداخت حق بیمه بیمه نامه شخص ثالث هستید. شما هم متعهد به پرداخت حق بیمه هستید و هم صاحب بیمه نامه به شمار می آیید. اما تفاوت بیمه شده با بیمه گذار چیست؟ با ما همراه باشید.

بیمه شده کیست؟

در برخی بیمه ها مانند بیمه عمر و تشکیل سرمایه یا بیمه مسافرتی با گزینه ای با عنوان بیمه شده برخورد می کنید. همانطور که پیشتر گفتیم بیمه گذار پرداخت کننده حق بیمه و مالک بیمه خریداری شده محسوب می گردد. اما بیمه شده به کسی می گویند که تحت پوشش های بیمه خریداری شده قرار دارد. بگذارید با مثالی به تفاوت این دو بپردازیم. در نظر بگیرید شما برای خود و خانواده خود اقدام به خرید بیمه عمر می کنید. در بیمه ای که برای خودتان خریداری می کنید هم بیمه گذار و هم بیمه شده خود شما هستید. اما در بیمه همسر یا فرزندتان، بیمه شده آن ها به شمار می آیند و آن ها تحت پوشش های بیمه نامه قرار می گیرند. خیلی اوقات بیمه گذار خود تحت پوشش است و بیمه شده هم به حساب می آید و در برخی مواقع بیمه شده و بیمه گذار فردی متفاوت هستند.

بیمه گر کیست؟

بیمه گر به شرکت بیمه ای گفته می شود که از آن بیمه خریده اید. مثلاً زمانی که از شرکت بیمه ایران بیمه ای خریداری می کنید، بیمه ایران بیمه گر شما است. اگر از بیمه سامان بخرید بیمه سامان بیمه گر شما است. 

بیمه خانه چیست؟

بیمه خانه یک سامانه خرید آنلاین بیمه است. شما می توانید انواع بیمه از جمله  بیمه عمر، بیمه موبایل، بیمه مسافرتی، بیمه شخص ثالث، بیمه مسئولیت، بیمه آتش سوزی و زلزلهو .. را از بیمه خانه تهیه فرمایید. همچنین می توانید قبل از خرید بیمه مورد نظرتان از مشاوران بیمه خانه مشاوره آنلاین رایگان دریافت نمایید. 

4 دیدگاه دربارهٔ «بیمه گذار کیست؟ بیمه گر کیست؟»

  1. باسلام،ازتوضیحات مفید شما سپاسگزارم.لطفا راجع به بیمه های هوایی دریایی وبیمه عمروحوادث ومدل تنظیم قراردادها توضیح بدهید.ضمنا یک سوال دارم که همیشه برای من مبهم بوده است.چندسالی است ،شعبات وکارگزاری ها درمترو ونمایشگاه ها باتبلیغات وتوضیحات غیرکارشناسی وغیرواقعی به شهروندان پیشنهاد بیمه بازنشستگی رامی دهند.وعموم مردم بی گناه وبی اطلاع بدون اینکه مفاد قرارداد رامشاهده نمایند،مبلغی درباجه ها ازطریق دستگاه پوز پرداخت می نمایند.وبعد به شعبات کارگزاری مراجعه نموده مبلغ یک سال اول راهم بدون مشاهده قرارداد به حساب کارگزاری واریز می نمایند.متاسفانه بندازیم ماه تا۴۵روزبعد تازه یک نفرپیک موتوری دونسخه قراردادبیمه بازنشستگی رادرب منزل می آورد.تازه بیمه گذار پس ازمطالعه مفاد قراردادمتوجه می شود ،چه کلاهی برسرش رفته اولا مبالغ سالیانه بصورت نجومی بالا رفته ثانیا اصلا بیمه ها مجوز صندوقی به نام بازنشستگی ندارند،بلکه یک نوع بازخریدی مبلغ خود بیمه گذار می باشد.تازه چنانچه قبل ازپنج سال به هردلیلی ازپرداخت منصرف شود نه تنها اصل مبلغ مسترد نمیشود،بلکه مبلغ زیادی ازسپرده کسر می شود.

  2. سلام
    اگر بیمه شده شاغل که پوشش از کار افتادگی رادارد توسط شخص دیگری بیمه عمر برایش‌خریداری شود دچار از کار افتادگی کامل شود بیمه گذار از پرداخت حق بیمه معاف ‌می‌شود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات