بیمه شخص ثالث

با خرید از لینک فوق، بیمه شخص ثالث شما در کد متعلق به بیمه خانه در بیمه سامان صادر خواهد شد. 

5% تخفیف شامل به شخص ثالث نمی شود.

برای خرید بیمه نامه فوق از سایر شرکت های بیمه ای با کلیک بر روی دکمه فوق سفارش خود را ثبت نمایید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان بیمه خانه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و مراحل صدور بیمه نامه به سرعت طی می شود.

خرید بیمه شخص ثالث از سامانه بیمه خانه

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخصِ ثالث زیر مجموعه بیمه مسئولیت به شمار می آید که مسئولیت مدنی صاحبانِ وسایل نقلیه موتوریِ زمینی را در قبال جبرانِ خسارت هایِ جانی و مالی که در اثر حوادثِ رانندگی برای اشخاص ثالث رخ داده است را تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه تحت پوشش قرار می دهد. اشخاص ثالث در این بیمه نامه به همه افرادِ داخل یا خارج از وسیله نقلیه البته به جز راننده خودرو که طی حادثه رانندگی دچار زیان بدنی یا مالی شده اند، اشاره دارد. لذا شخص اول، بیمه گذار و شخص ثانی بیمه گر یا همان شرکت بیمه در نظر گرفته شده است. خرید بیمه نامه فوق برای وسایل نقلیه مانند خودرو، موتورسیکلت و … که به وسیله موتور و به صورت زمینی کار می کنند اجباری است. یعنی در صورتی که وسیله نقلیه موتوری دارای این بیمه نامه نباشد طبق قانون برای آن جریمه ای در نظر گرفته شده است.

پوشش های بیمه شخص ثالث

در حوادث مربوط به رانندگی احتمال وقوع آسیب بدنی و مالی به همه افرادِ درگیر در حادثه وجود دارد. لذا با توجه به موارد فوق پوشش هایی در بیمه نامه مذکور در نظر گرفته شده است که عبارتند از:

پوشش جانی

در حوادث رانندگی در صورت آسیب بدنی به افراد ثالث، هزینه های مربوط به درمان، نقص عضو (موقت یا دائم) و در صورت فوت، مبلغ دیه تحت عنوان پوشش جانی توسط بیمه گر پرداخت می گردد.

پوشش مالی

همیشه آسیب های وارد شده به اشخاص ثالث آسیب های جسمی نیستند، گاهی اوقات اموال آن ها دچار خسارت می شود. مانند خسارتی که در اثر تصادف دو وسیله نقلیه برای وسیله نقلیه فرد ثالث اتفاق می افتد. لذا شرکت بیمه زیان مالی وارد شده را تا سقف خریداری شده توسط بیمه گذار پرداخت می نماید. همانطور که متوجه شدید سقف تعهد در پوشش مالی متغییر است و با پرداخت حق بیمه بیشتر امکان خرید پوشش مالی بیشتر وجود دارد. 

حداقل پوشش مالی هر سال با توجه به نرخ دیه در ماه های حرام سال تعیین می گردد. این مبلغ برای سال 1401 معادل 20 میلیون تومان می باشد. پوشش مالی با توجه به شرکت های بیمه تا سقف 400 میلیون تومان قابل خریداری است.

توصیه بیمه خانه: با توجه به افزایش قیمت خودرو ها، بیمه خانه به مشتریان خود توصیه می کند تا پوشش مالی را با پرداخت هزینه بیشتر بالاتر از حداقل پوشش مالی یعنی 20 میایون تومان خریداری نمایند.

پوشش حوادث راننده

در حوادث مربوط به رانندگی خیلی اوقات خود راننده مقصر حادثه دچار آسیب بدنی می شود. در گذشته آسیب های جسمیِ وارد شده به راننده مقصر حادثه تحت تعهد شرکت بیمه قرار نمی گرفت. لذا جبران هزینه های درمانی بر عهده خود وی بود. اما با اضافه شدن بیمه حوادث راننده که در واقع یک پوشش در بیمه شخص ثالث محسوب می گردد، راننده مقصر حادثه نیز در خصوص خساراتِ جانی که شامل هزینه های درمان، نقص عضو و دیه فوت می شود تحت پوشش شرکت بیمه قرار گرفت. همانطور که متوجه شدید خسارت مالی مربوط به راننده مقصر در این بیمه نامه تحت پوشش قرار ندارد. لازم به ذکر است می توانید با خرید بیمه بدنه خسارت وارد شده به وسیله نقلیه خود را تحت پوشش قرار دهید.

عوامل موثر در حق بیمه شخص ثالث

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

حق بیمه پایه

با توجه بر نرخ دیه اعلامی و تعداد سیلندر وسایل نقلیه هر سال نرخ پایه بیمه ثالث تعیین می گردد. بدیهی است این نرخ بیشترین تاثیر را در حق بیمه، بیمه نامه مذکور دارد.

حق بیمه پایه اعلامی برای خودرو های کمتر از چهار سیلندر، چهار سلندر و بیشتر در سال 1401 طبق جدول ذیل می باشد.

حق بیمه پایه اعلامی توسط بیمه مرکزی
تعداد سیلندر
حق بیمه پایه (ریال)
کمتر از 4 سیلندر
23,440,000
پیکان، پراید و سپند
27,760,000
4 سیلندر
32,630,000
بیشتر از 4 سیلندر
36,520,000

دیه سال 1401

نرخ دیه ماه های حرام برای سال 1401 مبلغ 800,000,000 تومان و برای ماه های عادی 600,000,000 تومان توسط قوه قضائیه اعلام گردیده است. 

تأثیر پوشش مالی در حق بیمه

بدیهی است هر چقدر پوشش مالی بیشتری را انتخاب نمایید با توجه به اینکه شرکت بیمه تعهد مالی بیشتری را پذیرفته است به همان تناسب به حق بیمه اضافه می شود. 

تخفیف عدم خسارت

در صورتی که در طول یکسال سال خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکنید، به ازاء هر سال 5 درصدی تخفیف شامل بیمه نامه می شود. تخفیفات مذکور تا 14 سال ادامه دارد. به عبارتی دیگر سقف این تخفیفات 70% می باشد.

میزان تخفیف عدم خسارت برای هر سال
سال اول
%5
سال هشتم
%40
سال دوم
%10
سال نهم
%45
سال سوم
%15
سال دهم
%50
سال چهارم
%20
سال یازدهم
%55
سال پنجم
%25
سال دوازدهم
%60
سال ششم
%30
سال سیزدهم
%65
سال هفتم
%35
سال چهاردهم
%70

جریمه دیرکرد بیمه نامه

در صورت عدم تمدید به موقع بیمه مذکور به ازاء هر روز مبلغ مشخصی به عنوان جریمه دیرکرد به بیمه نامه افزوده می شود.

کاربری وسیله نقلیه

کاربری وسیله نقلیه ارتباط مستقیم با میزان ریسک بیمه گر دارد. به این صورت که مثلاً یک خودرو با کاربری تاکسی به علت آنکه تاکسی ها معمولاً زمان زیادی را در خیابان ها سپری می کنند و به تبع آن بیشتر در معرض حوادث می باشد برای بیمه گر ریسک بیشتری دارند. لذا در صورتی که کاربری وسیله نقلیه شخصی نباشد بیمه نامه دچار اضافه نرخ می باشد. 

مدت اعتبار بیمه نامه

بدیهی است مدت اعتبار بیمه نامه در قیمت آن نقش دارد. یک بیمه نامه 3 ماهه یا شش ماه از بیمه نامه با مدت اعتبار یکسال ارزان تر می شود. البته خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یکسال به جهت مالی مقرون به صرفه تر است.

تخفیف 2.5% بیمه مرکزی

شرکت های بیمه تا سقف دو و نیم درصد مجوز دارند تا تخفیف اعمال نمایند. همانطور که مستحضرید حق بیمه بیمه نامه مذکور از طرف بیمه مرکزی اعلام می گردد لذا میزان تخفیف توسط این مجموعه تعیین می گردد.

بله، بیمه شخص ثالث طبق قانون برای وسائل نقلیه موتوری الزامی است.

بله، در این بیمه نامه پوششی تحت عنوان حوادث راننده وجود دارد که علاوه بر اشخاص ثالث خود راننده مسب حادثه را هم در برابر خسارات جانی تحت پوشش قرار می دهد.  لازم به ذکر است راننده تنها تحت پوشش جانی قرار دارد و پوشش مالی شامل آن نمی باشد.

حادقل پوششی مالی برای سال 1401 مبلغ 20 میلیون تومان می باشد. البته با پرداخت هزینه بیشتر این مبلغ قابل افزایش است. 

به دلیل راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، ثبت گواهی نامه رانندگیِ حداقل یک نفر از کسانی که از خودرو استفاده می کنند در بیمه نامه الزامی است.

فرم ورود به بیمه خانه

ثبت نام در بیمه خانه